י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סיכום אירוע

הסתיים בהצלחה שבוע ההייטק החרדי הראשון של 'קול חי' בהשתתפות 'קמא-טק'

במהלך שבוע ההייטק החרדי שהתקיים בהשתתפות "קמא טק" והועבר בשידור חי ברדיו ׳קול חי׳, התקיימו פאנלים, הרצאות מגוונות, רב שיח מרתק, ונחשפו נתונים מרתקים על שוק ההייטק החרדי • בכירי הענף בישראל נטלו חלק באירועים ובפאנלים וכן אישי ציבור ובהם יו"ר הכנסת יריב לוין, שרי האוצר והחינוך, ח"כ נפתלי בנט, סגן השר הרב אורי מקלב, ח"כ הרב יעקב מרגי ואישי ציבור נוספים

הסתיים בהצלחה שבוע ההייטק החרדי הראשון של 'קול חי' בהשתתפות 'קמא-טק'
כנס שבוע ההייטק צילום: באדיבות 'קול חי'

מאות אלפי מאזינים נחשפו בשבוע האחרון לתכנים מרתקים ומגוונים במהלך שבוע ההיי טק החרדי הראשון שהועבר בשידור חי בקול חי ובהשתתפות קמא-טק.

שבוע ההייטק החרדי בקול חי התקיים בצל מגמת העליה המתמדת של שוק ההייטק החרדי, כאשר רבים מקרב בני הציבור החרדי מתפרנסים בכבוד בתחום היזמות והייטק, ומסלולים רבים ומותאמים כמו גם מקומות עבודה המתאימים לציבור שומרי התורה והמצוות, נמצאים בפריחה.

במהלך שבוע השידורים נסקרו התוכניות הממשלתיות בתחום, התקיים דיון על שיפור שכר הנשים החרדיות, עולם הסטארטאפים החרדי, היכרות עם החברות הגדולות במשק שמגייסות עובדים חרדים. כמו"כ התקיים דיון בהשתתפות מומחים על עתיד ההייטק, סיפורי ההצלחה של ההייטק החרדי, סדרה של ראיונות עם בכירי ההייטק הישראלי והחרדי.

באירוע הסיום שהתקיים בשידור חי היישר מהיכל גולדה בפ"ת עסקו בין היתר בסיפורי ההצלחה הגדולים של ההייטק החרדי: יוני לוקסנברג, מנכ"ל אלמנטור, רוני אוחיון, מייסד שותף בחברת לייביו ודרייביו, שמואל קלמוס שמחה נוימרק, מייסדים שותפים של חברת הסטארטאם וויל.

בהמשך דנו בכירי ההייטק בישראל על שילוב חרדים בהייטק בהשתתפות חמי פרס, מייסד שותף, ומנהל כללי קרן פיטנגו, קרן ההשקעות הגדולה ביותר בישראל, ויו"ר מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אדיב ברוך, יו"ר מכון היצוא וגדעון קופרמן, מנכ"ל בראשית.

ראיון מיוחד התקיים עם ח"כ נפתלי בנט, יו"ר ימינה, על מהפכת ההייטק הישראלי שהוביל בשנות עשייתו בעולם ההייטק. "אין לי ספק שיש פה אוצר עצום בחברה החרדית, קמא-טק וקול חי מה שאתם עושים פה בשבוע ההייטק זה מדהים", אמר.

סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב ויו"ר ועדת הכלכלה ח"כ הרב יעקב מרגי התארחו אף הם באולפן בנושא התפתחות ההייטק החרדי וחיבור הכנסת והממשלה להייטק.

"הקצנו באמצעות הרשות החרדית שהקמנו מיליון וחצי שקלים לטובת מיזמים שונים להכשרת עובדות חרדיות, מדובר בבשורה של ממש", אמר מקלב.

משה פרידמן מייסד 'קמא טק' אמר בדיון: "הציבור כולו חייב תודה ענקית לסגה"ש מקלב. פרויקט הדגל שלנו לקידום נשים חרדיות בהייטק מגיע בזכותו, זה מהלך שהתחיל אצלו בחדר והוא ייזכר לדורות רבים בעתיד".

ח"כ מרגי אמר: "צריך לשנות אצלנו את התפיסה עם אומץ. אם אנחנו רוצים להיכנס לעולם ההייטק, ובפרט בטופ, זה לא יקרה ככה סתם. יש לנו ערך מוסף של לומדי תורה, אבל צריך עוד קצת אנגלית, וגם קצת לתת להם מורל".

דודי דרור מנכ"ל חברת המחקר ׳אסקריא׳ חשף סקר מקצועי מקיף בו נחשפו נתונים מרתקים על תעסוקת חרדים בהייטק בהשפעת הקורונה. הסקר שנערך בשיתוף עם האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות הצביע על כך שהמעסיקים הגדולים וראשי חברות ההייטק צופים שבעקבות הקורונה יותר ויותר חרדים ישתלבו בהייטק, גם עקב המחסור בעובדים בענף ההייטק, וגם עקב מודלים של עבודה מרחוק שהתפתחו בתקופת הקורונה.

מייסד ומנכ"ל  ׳קמא טק׳ משה פרידמן חשף בשידור את רשימת 10 יזמי ההייטק החרדים הגדולים בעולם, שהשווי המצרפי של החברות שלהם עובר את סך 4 מיליארד דולר.

יו"ר הכנסת יריב לוין שיגר ברכה מיוחדת לאירוע: "שבוע ההייטק זו יוזמה חשובה מאד ששמה במרכז תשומת הלב את ההתפתחות העצומה בתחום ההייטק ובכניסה של יותר ויותר כוחות מהמגזר החרדי לתחום הזה, אני חושב שהעוצמה שיש בציבור החרדי, היכולות והידע יתרמו להזנקת תעשיית ההייטק הישראלי והעובדה שיותר אנשים מהציבור החרדי שנכנסים לעולם ההייטק שבו השכר גבוה ואפשרויות התעסוקה מגוונות הדבר בוודאי יתרום לרווחה הכלכלית של כלל הציבור החשוב הזה".

שר האוצר ישראל כץ שיגר אף הוא את ברכתו: "לפי ההערכות משנת 2015 קמו כ-200 סטארטאפים חרדיים, אני רואה בכך חשיבות לאומית גדולה בשילוב האוכלוסייה החרדית בשוק העבודה בכלל ובתחום ההייטק בפרט המתאפיין בפריון גבוה".

שר החינוך יואב גלנט: "אני משבח אתכם מאד על המפעל החשוב של העיסוק בהייטק, העידוד של המגזר החרדי ובכלל של הציבור בישראל לעסוק בהייטק הוא דבר שנותן לנו יתרון יחסי במדינת ישראל. ההתכנסות לעניין הזה יכולה גם להביא פרנסה וגם לחזק את מדינת ישראל".

קמא טק יריד הייטק חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד