כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
פריצת דרך טכנולוגית

המנותחים משתחררים בתוך יומיים שלושה ללא כאב

במהלך פגישה עם ראשי ארגון מזור הציג ד"ר רן קרמר מנהל מחלקת ניתוחי חזה בשיבא את החידושים ופריצות הדרך הטכנולוגיות בתחום | הרב רגובי: "המחלקה כיום היא המקצועית והחדשנית ביותר בארץ"

המנותחים משתחררים בתוך יומיים שלושה ללא כאב
שמעון רגובי שלמה הרשלר והד"ר רן קרמר צילום: באדיבות המצלם

השבוע נערכה פגישת עבודה בין יו"ר ארגון מזור שמעון רגובי והיועץ הרפואי שלמה הרשלר לבין הד"ר רן קרמר מנהל מחלקת ניתוחי חזה בבית החולים שיבא.

במהלך הפגישה הציג קרמר את החידושים ופריצות הדרך האחרונות בתחום, שהפכו את ניתוחי החזה לנקודתיים מבעבר, ובעיקר חוסכים כאב רב וצורך בהתאוששות מייסרת מהתהליך.

"המטופלים עוברים ניתוחים יותר גדולים ומורכבים מבעבר - ועדיין בתוך ימים ספורים, לפעמים יממה, הם משתחררים הביתה ללא כאבים", ציין קרמר והוסיף: "הנושא של מניעת כאב הוא חשוב היות והוא מונע סיבוכים. מטופל שמסתובב ללא כאב יכול לתפקד כרגיל לאחר הניתוח, וכך לנשום להשתעל וכו באופן שמפנה את ההפרשות בצורה שמבריאה את הגוף. הוא לא לוקה בדלקת ריאות או קריסת ריאות. לא מפתח קרישי דם בגפיים התחתונים או תסחיפי ריאה. בכך הרחבנו את היריעה של המטופלים שמסוגלים לעבור ניתוח ללא סיבוכים...בעבר הייתי שולח מטופלים למרפאות כאב והיום אני לא משתמש בתרופות מסוג האופיאטים בכלל. מקסימום תרופות בנאליות כמו אופטלגין וכו כי בכל זאת יש חתך בעור".

רגובי ציין בפגישה כי שיטות הטיפול היחודיות והמתקדמות של ד"ר קרמר הפכו אותו למומחה מספר 1 בישראל בניתוחים הללו. בנוסף הדגיש רגובי כי בזכות ד"ר קרמר "המחלקה בשיבא היא המקצועית והחדשנית ביותר בארץ".

יצוין כי לפני כשנה החלו לבצע במחלקה גם השתלות ריאה ובכך הפכו לבית החולים השני בישראל שמבצע פרוצדורה מהסוג הזה. לדברי רגובי, "הפרוצדורות שבוצעו בשיבא הסתיימו בהצלחה אדירה למרות שעל הנייר הן היו מורכבות ומאתגרות ביותר – לרבות כאלה שבבתי חולים אחרים נמנעו מלבצע אותן".

בית חולים שיבא חזה שמעון רגובי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד