י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ההילולא ביום שישי

בעקבות קריאת רב המשטרה: הרב לאו מבקש להקדים להגיע למירון

קריאת רב המשטרה לרבני ישראל לשמור על קדושת השבת בהילולת מירון הביאה את הרב הראשי הגר"ד לאו לצאת במכתב הקורא להקדים לבוא לציון 

בעקבות קריאת רב המשטרה: הרב לאו מבקש להקדים להגיע למירון
המפכ"ל והרב ברכיהו בלשכת הרה"ר צילום: דוברות המשטרה

לאחר מכתבו של רב המשטרה הרב רמי ברכיהו לרבני ישראל בדבר החשש מחילול שבת והקריאה לציבור להגיע מוקדם למירון בכדי ששוטרי משטרת ישראל לא יחללו שבת כותב היום הרב הראשי הגר"ד לאו מכתב לאחראים על ההילולא וממשיך את דבריו של הרב ברכיהו. 

במכתבו כותב הרב לאו כי "על מנת להימנע מגרימת חילול שבת, ולאפשר לכוחות הביטחון האמונים על שמירת הסדר הציבורי לסיים את ההיערכות המיוחדת הכוללת מספר רב של שוטרים וכוחות הצלה. אני פונה בקריאה לציבור העולים למירון בהילולת הרשב"י זיע"א, אנא הקדימו את זמן הגעתכם לציון הרשב"י ושימו לב לצאת לביתכם מוקדם ככל הניתן, זכות שמירת השבת תעמוד לכם ולבני ביתכם עד עולם".

כזכור, במכתב שפרסמו כאן ביום שישי פנה הרב ברכיהו לרבנים לאחר פגישותיו עם גדולי ישראל וביקש כי בעקבת כך שהשנה תשפ"א חל ל"ג בעומר ביום חמישי בלילה. לצורך אבטחת החוגגים, משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים, ואלפי שוטרים ואנשי כוחות ביטחון והצלה ישהו במתחם שטח ההר ומסביב, כדי לדאוג לשלומם וביטחונם של החוגגים המגיעים למירון להשתתף בהילולת רשב"י הרבי מלבד החשש להיכשל בחילול שבת עקב השהיה בדרכים, שוטרי משטרת ישראל יצטרכו לחזור לביתם לאחר כניסת השבת כדי לוודא שכל אלה שהגיעו להר מירון ביום שישי לאחר חצות היום נכנסו ויצאו בשלום ממתחם הקבר.

הרב ברכיהו כתב במכתבו כי לפי הערכת המשטרה שהשנה יגיעו מאות אלפי יהודים להילולה בהר מירון מיום חמישי ועד לכניסת השבת. כמו כן, בכדי להימנע מדוחק ומצפיפות ישנו חשש שאלפי יהודים יעדיפו להגיע למירון בערב שבת לאחר חצות היום, דבר שיגרום לכך ששוטרים רבים ישוחררו ממשימתם רק לאחר השבת, בהתאם להערכת המצב הביטחוני.

את מכתבו סיים הר ברכיהו: "באנו במכתב זה לבקש מרבני ישראל שבכל אתר ואתר לקרא ליהודים המתכננים להגיע למירון ביום שישי הקרוב, שימנעו עד כמה שניתן מלהגיע למירון לאחר חצות היום, בכדי לצמצם עד כמה שניתן את החשש לחילול שבת".

הרב דוד לאו רמי ברכיהו ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד