י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מזעזע: רק 42% מהילדים חגורים כראוי

סקר תצפיות שנערך מגלה כי קרוב ל-60% מהילדים לא חגורים או שנחגרו בצורה לא נכונה, המסכנת את בטיחותם. ניידת הדרכה תנסה לסייע להורים שלא בטוחים איך להגן על ילדיהם

מזעזע: רק 42% מהילדים חגורים כראוי

סקר תצפיות שערך מכון גיאוקרטוגרפיה, גילה כי קרוב ל-60% מהילדים לא חגורים כלל, או שנחגרו באופן לקוי. הנתונים, שפורסמו לצורך קידום מסע הסברה במסגרתו ניידת הדרכה תלמד הורים כיצד לחגור נכון את ילדיהם, מצביעים על כך שגם במקרים רבים בהם הילד נחגר, זה מבוצע באופן שמסכן את בטיחותו במקרה של תאונה.

בסקר נכללו 2,180 כלי רכב, בהם ישבו 3,570 ילדים בגילאים 0-15. 42% מהילדים היו חגורים כנדרש, בהם 44% מהתינוקות, 63% מבני שנה-ארבע, 22% מבני חמש-תשע ו-63% מבני 10 עד 15. 42% מכלל הילדים שנצפו לא ישבו כהלכה, ו-16% מהם לא היו חגורים כלל. מתוך זה, מדאיגה במיוחד הזנחתם של 13% מהתינוקות ו-10% מהפעוטות עד גיל ארבע.

ועוד נתון מעניין: בדרום הארץ ואזור ירושלים נצפה אחוז החגירה הנכונה הגבוה ביותר (48%), באזור המרכז 40% ובצפון 39% בלבד. הסוקרים מצאו גם כי נשים חוגרות יותר את הילדים, ואילו בקרב המגזר הערבי אחוז החגירה נמוך יותר מהממוצע הארצי.

במטרה להגדיל את אחוז הילדים החגורים כהלכה, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ארגון בטרם ורשת שילב, יפעילו ניידת הדרכה שתנוע ברחבי הארץ. ניידת זו תסביר להורים כיצד לחגור נכון את ילדיהם. הסברים יינתנו גם ברשת שילב, שם מבטיחים להעניק את ההסבר גם למי שלא ירכוש מוצר כלשהו בחנות.

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד