ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עמדה בציפיות

נאום הבכורה של איבתיסאם מראענה מעורר סערה

חברת הכנסת מ'העבודה' שעמדה בעין הסערה במערכת הבחירות האחרונה, נשאה היום את נאום הבכורה שלה בכנסת ישראל ועוררה סערה: "החברה הערבית הפלסטינית בישראל סובלת מפוסט-טראומה - וגם שייכת ליהודים" | התגובות לא איחרו לבוא "הקבלה בין טבח 6 מיליון לתבוסת הפלסטינים"

נאום הבכורה של איבתיסאם מראענה מעורר סערה
מליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שבג"צ דחה את פסילת התמודדותה לכנסת בוועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-24, היום (שלישי) נשאה חברת הכנסת איבתיסאם מראענה את נאום הבכורה שלה בכנסת.

"החברה הערבית הפלסטינית בישראל סובלת מפוסט-טראומה מתמשכת", טענה מראענה והמשיכה, "כזו שמעולם לא טופלה ולא זכתה להכרה מהדהדת".

"כמו בכל פוסט-טראומה אנחנו פועלות ופועלים מטריגרים, התקפי חרדה, זעם, פחד, חוסר אמון בדידות וייאוש. תכף יהיה גירוש תכף ייקחו אותנו מכאן", הוסיפה.

לאחר מכן, התייחסה גם לשואה של העם היהודי: "הפוסט-טראומה הזאתי לא שייכת רק לי ולבני עמי היא גם שייכת לכם אחים שלי אחיות שלי היהודים והיהודיות. גם לכם יש פצעים ויש כאב לא פחות".

"שישה מיליון יהודים הושמדו באכזריות בשואה, חיילים וחיילות נשלחו לשדות הקרב ולא חזרו הביתה, אנשים נרצחו בפיגועים, אזרחים ואזרחיות נפלו לקורבנות השנאה", אמרה.

ברשת זעמו: "‏בכנסת ישראל, על רקע הדגל, שמעליה תמונת חוזה המדינה ומלפניה סמל מדינת ישראל - אבתיסאם מרעאנה, מהמפלגה של בן גוריון, הופכת את אבא שלה ל"ניצול נכבה", כאילו מדינת ישראל עשתה בהן שואה.
חרפה", כתב שילה פריד עיתונאי 'ynet' ו'בשבע'.

עמיחי שיקלי, ח"כ מ'ימינה' שעשוי לחלוקק איתה את אותה קואליציה בקרוב, תקף: "‏‎התעוזה לערוך הקבלה בין טבח שישה מיליון חפים מפשע לבין תבוסת הפלסטינים במלחמת שמד שיזם המופתי הנאצי חאג׳ אמין אל חוסייניי (וצבאו גי׳אהד אלמקאדס) ועוד מעל בימת כנסת ישראל היא בהחלט מדהימה".

"‏שקרנית! טנטורה שימשה בסיס ימי שהזרים נשק מלבנון למחבלים בכפרים הערבים בכרמל", טען מנכ"ל 'הציונות הדתית' יהודה ולד והמשיך, "הנשק הזה שימש לטרור נגד יהודים בצירי התחבורה בין חיפה לתל אביב".

"אבותינו נלחמו על חייהם ועצמאות מדינתנו מול התוקפנות והשנאה של אבא של מרענאה וחבריו. מי שרצתה למחוק את זכרון יעקב מנסה גם למחוק את היסטוריה", הוסיפה חברת הכנסת אורית סטרוק שעקצה: "שותפה נהדרת לממשלת ה"שינוי". בהצלחה לשותפים מהימין".

בכיר 'עוצמה יהודית' ד"ר מיכאל בן-ארי הגיב לנאומה וכתב: "‏נאכבה, זה שם הכיסוי, לניסיון של הערבים להשמיד את היהודים, ע"י שחיטה בסכינים, וביזה זה היה החלום ככה עשו בכל מקום שרק יכלו".

"נציגת האויב שלא הצליח, לעשות זאת, נמצאים בכנסת, ובמקום לבקש סליחה, מתבכיינת שלא הצליחו. אבא שלה היה מהדור השוחט, לא מהדור השותק", תקף בן ארי.

מאיר בולקה, מייסד ארגון J-nerations לשימור מורשת יהדות פולין, הגיב ל'בחדרי חרדים' על הנאום של מראענה ואמר: "ההשוואה שעושה מראענה, בין שואת העם היהודי לטראומת הפלסטינים במלחמת השחרור, היא מקוממת", טען והמשיך, "חצופה ומוכיחה שחברת הכנסת החדשה עושה שימוש נלוז בקודשי ישראל".

"בניסיונות השבים לאורך השנים מאז הצהרת בלפור ועד היום. אני מציע לך שבנאומך הבא מעל במת הכנסת, תתנצלי על השוואה זו. ובינתיים, התביישי לך", סיכם.

אבתיסאם מראענה נאום ראשון נאום סוער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד