ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024
מחר ההכרעה

הדיון בבג"צ הסתיים: מינוי אקוניס הוקפא

הדיון בבג"ץ החל בשעה 18:00. לאחר שראש הממשלה ביקש מהיועמ"ש שלא ייצג אותו בדיון בבית המשפט העליון, והביא לשם כך עורך דין מטעמו, את עורך הדין דוד טפר הוקפא מינויו של אקוניס | "אנו בוחנים אפשרות לקיים שידור ישיר של הדיון בעתירות דנן", אמרו השופטים בהחלטתם

הדיון בבג"צ הסתיים: מינוי אקוניס הוקפא
אופיר אקוניס/בני גנץ צילום: הדס פרוש/יונתן זינדל, פלאש 90

הקרב על זהותו של שר המשפטים הבא של מדינת ישראל התגלגל אל בג"ץ. לאחר שזה האחרון הכריח את הממשלה לקבוע את זהות השר תוך 48 שעות, התכנסו היום (שלישי) שרי הממשלה לדיון בנושא, והרוחות התלהטו.

ראש הממשלה החליפי בני גנץ העמיד את עצמו לבחירה, והפסיד. נתניהו העמיד את השר אופיר אקוניס וניצח בהצבעה, חרף מחאתו הקולנית של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

הדיון בבג"ץ החל בשעה 18:30. לאחר שראש הממשלה ביקש מהיועמ"ש שלא ייצג אותו בדיון בבית המשפט העליון, והביא לשם כך עורך דין פרטי מטעמו, את עורך הדין דוד פטר שטען כי ההצבעה כן הייתה חוקית, וכי עקרון הפריטטיות היה תקף לכנסת הקודמת ואינה תקפה עוד. ועוד שלל טענות. מנגד ניצב היועמ"ש שעיקר טיעונו הוא כי הממשלה הצביעה ביודעין בניגוד לדעתו שהיא הקובעת ובניגוד לחוק.

כל המתיחות עברה מישיבת הממשלה אל מסדרונות בג"ץ. בינתיים הספיקו בכירי עולם המשפט לשגר בעילום שם לאולפני החדשות הבהרות כי נתניהו כפסע מהכרזה מנבצרות.

לאחר דיון ממשוך קבע בג"ץ בהרכב של 3 שופטים בנשיאות הנשיאה אסתר חיות ולצידה השופטים ניל הנדל ועוזי פוגלמן, כי מינויו של אקוניס יוקפא, והצדדים יביאו תשובות עד למחר בבוקר בשעה 11:00.

בהחלטתם כתבו השופטים: "לאחר שמיעת טיעוני הצדדים, מוצא בזאת צו על תנאי המורה למשיבים לבוא וליתן טעם מדוע לא ייקבע כי החלטת הממשלה מיום 2021.4.27 למנות את השר ח"כ אופיר אקוניס לשר המשפטים אינה תקפה , וכי בעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל".

עוד נאמר: "למען הזהירות, ניתן בזאת צו ביניים המורה כי השר אופיר אקוניס לא יחל לכהן בתפקיד שר המשפטים עד החלטה אחרת שתינתן על ידי בית משפט זה".

"תצהיר תשובה מטעם ראש הממשלה ומטעם השר אקוניס יוגש עד מחר, 2021.4.28 בשעה 11:00. תצהיר תשובה מטעם יתר המשיבים יוגש עד מחר, 2021.4.28 בשעה 13:00. היועץ המשפטי לממשלה רשאי להגיש במסגרת טיעוניו גם את הסטנוגרמה (התמלול א.מ.) של ישיבת הממשלה מיום 2021.4.27" נאמר עוד בהחלטה.

לסיכום נאמר: "אנו בוחנים אפשרות לקיים שידור ישיר של הדיון בעתירות דנן. ככל שיש למי מהצדדים לעתירות הסתייגות מקיום השידור, עליו להודיע על כך עד מחר, 2021.4.28, בשעה 09:00".

בתנועה לאיכות השלטון מגישי התביעה סיכמו בסיפוק: "בית המשפט העליון בלם את הניסיון הבוטה של ראש הממשלה לפגוע בשלטון החוק במדינת ישראל. כבר למעלה משנה שאנחנו מתריעים על החוק הרע ועל ההשלכות שלו, ועל כך שבחסות ממשלת השיתוק הלאומי מדינת ישראל הפכה לבת ערובה בידיו של נאשם בפלילים".

עוד הוסיפו: "הערב בית המשפט העליון מילא את תפקידו כמגן שלטון החוק והדמוקרטיה, ועצר באופן זמני את המחטף. אנחנו נשוב מחר אל בית המשפט על מנת להמשיך ולהילחם בעבור הציבור במדינת ישראל".

בג"ץ בנימין נתניהו אופיר אקוניס אביחי מנדלבליט שר משפטים בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד