י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חסר תקדים

כל הפרטים על התנהלות 'אור הרשב"י' במירון במסגרת 'פרויקט השלושה'

רגע לפני ההילולא של התנא האלוקי רשב"י זיע"א ב'אור הרשב"י' חושפים את המיזם החדשני שכולל מערך לימוד חסר תקדים, היכל התורה ומתחם הסעודות | נוכח האתגר עם תשוקתם של המוני בית ישראל לעלות מירונה עמלו האחראים בימים האחרונים בכדי שהכל יתנהל על הצד היותר טוב | כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך למירון

כל הפרטים על התנהלות 'אור הרשב"י' במירון במסגרת 'פרויקט השלושה'
ההיערכות במירון צילום: באדיבות המצלם

עם תום ישיבת הנהלת אור הרשב"י במהלך היממה האחרונה נודעו הפרטים המלאים על ההתנהלות בימי ההילולא הקרבים שיחולו בעוד יומיים בלבד.

השנה, מערך הארגון היא חסר תקדים כמעט בכל תחום ועניין. מדובר בל"ג בעומר שאחרי שנת הקורונה, מה שמעצים את השתוקקותם של רבבות אלפי ישראל שלא להחמיץ את ההגעה למירון, ובנוסף, המדובר הוא ביום שישי, מה שייצור עומס רב בשעות הלילה, זאת לצד ציבור גדול שבוודאי יישאר בהר ליום השבת, ויש לארגן עבורם את כל הנדרש.

נוכח אתגר זה, הכריזו בישיבת אור הרשב"י על 'פרוייקט השלושה'. המדובר הוא על שלושת תחומי פעילות, שלכל אחד מהם הקימו חטיבת ניהול נפרדת, עם חפ"ק מסודר המאויש באנשי שטח מקצועיים ועתירי ניסיון, כדי לוודא שכל הפעילות מתנהלת כשורה ובבטחה למען רבבות אלפי ישראל.

הכירו את עיקרי 'פרוייקט השלושה': א. תחום ארגון ופעילות בכל הקשור לשיעורי תורה והתעלות בלימוד תורתו של רשב"י הקדוש, ב. תחום פעילות בעניין סעודות ההילולא בל"ג בעומר ובשבת שלאחריה, ג. תחום התשתיות, להכנת כל הנדרש לעולי מירון, חדרי שטיבלאך, מזון, משקאות, שירותים ועוד.

תחום התעלות בתורה

היכל הכנה דרבא

היכל חדש ומיוחד הוקם ונבנה בימים אלו, ומיועד להכנת ולהתעוררות הלב, בהתקשרות אל תנא האלוקי ובתורתו. בהיכל 'הכנה דרבא' יימסרו דברות קודש, שיחות התעלות ושיעורי תורה מגדולי המשפיעים הנודעים, החל מהשעה תשע בליל יומא דהילולא. ההיכל נבנה במיוחד באופן של 'כיפין על גבי כיפין', מה שמאפשר גם לכהנים להשתתף בשיעורים ללא חשש כלל, כאשר הכניסה אליו מ'דרך מהדרין' כראוי.

היכל התורה

לפני שבועות בודדים נפתחו שערי 'היכל התורה אור הרשב"י' הצמוד ממש לציון הקדוש. 'היכל התורה' פתוח בכל ימות השנה 24 שעות ביממה, כאשר לצידו חדר קפה משודרג וייחודי שלא נראה כמותו בארץ, עם מגוון עצום של מיני מזונות ושתיה.

האחראים מציינים כי 'היכל התורה' הקבוע ראוי הוא לימות השנה השגרתיים, אך צר מלהכיל את ציבור ההמונים של ל"ג בעומר ובפרט בשנה זו, לשם כך, הקימו באור הרשב"י ובישיבה על קברו את 'היכל התורה' הענק והמיוחד לימי ל"ג בעומר, כאשר בהיכל זה ישנם מגוון ספרי לימוד וריהוט הולם כדי שיוכלו הרבבות להגות בדברי תורה ברגיעות. ב'אור הרשב"י' מציינים כי ההיכל יהיה פתוח גם ביום השבת קודש.

"הם לומדיך"

הקוויטל וההגרלה

ב'אור הרשב"י' לא שוכחים איש, גם לא את אלו שבביתם, ומבשרים על מיזם עולמי של התחזקות בלימוד התורה הקדושה בו כל אחד יכול להשתתף במעונו ובמקומו, וגם אלו שנבצר מהם לעלות מירונה יוכלו להצטרף אליו מתוך תחושת התקשרות ברשב"י הקדוש יחד עם רבבות אלפי ישראל.

על פי המיזם העולמי, כל המתחזקים בימי ל"ג בעומר בלימוד התורה, ייצטרפו ללא עלות לקוויטל ההיסטורי "הם לומדיך" שיוגש לקודש פנימה אל גדולי וצדיקי הדור, שר התורה הגר"ח קניבסקי, ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, האדמור מויזניץ, ראש הישיבה חכם שלום כהן, האדמור מצאנז, הגרב"ד פוברסקי, הגאון רבי שמעון בעדני, האדמור מביאלא, הגרב"מ אזרחי, הגר"ד כהן, האדמור ממוזדיץ, הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי, הגאון רבי ראובן אלבז, הגאון רבי דוד בצרי, להתברך בדבר ישועה ורחמים, בשפע רב והצלחה בכל.

בנוסף לזכות העצומה של ההצטרפות ל'קוויטל', עורכים באור הרשב"י הגרלת ענק ייחודית על שמונה עשר אלפי שקלים במזומן, בהם יזכה אחד מהמשתתפים בהתחזקות העולמית של לימוד התורה. פרטים על מועד עריכת ההגרלה יפורסמו אחר ל"ג בעומר.

תחום סעודות ההילולא

מתחם הסעודות

לכל השואלים: לא יהיה חלילה כל מחסור במזון ושתיה. האחראים באור הרשב"י על סעודות ההילולא נערכים באופן מעורר השתאות כדי להבטיח את הספקת הסעודות באופן המעולה ביותר, מתוך שמירה על כל הנדרש.

אדרבא, מול צפי ההשתתפות, הגדילו המארגנים את כמויות המזון והרחיבו את צוות השירות כדי לייעל את חלוקת המנות, ושכל אחד יקבל את מבוקשו בשלווה.

מתחם סעודות ההילולא ייפתח בשעה 8:00 בערב.

סעודות ש"ק

עבור השוהים במירון בשבת קודש, מתחם סעודות הלילולא יהיה פתוח, ויחולקו בו שלושת סעודות השבת בטוב טעם וכיד המלך, כיאה למענגים את יום השביעי. יצוין כי אין צורך להירשם מראש לסעודות הש"ק, והחלוקה תתקיים בשפע רב.

תחום התשתיות:

מעל היכל 'הכנה דרבא' ישנו את מתחם השטיבלאך למנייני תפילות. השטיבלאך נבנו כראוי עם שיפורים לתועלת הציבור.

יתכן וישנם כאלו שאינם יודעים, אך בחדר הראשון של מסדרון השטיבלך קיימת עמדה להכנת קפה ושתיה במשך כל שעות היממה, כדי להשיב נפש ולריענון כראוי.

השירותים נמצאים בסוף מסדרון השטיבלאך. תשתיות השירותים שודרגו אף הם בהתאם.

מתחם השטיבלך, חדר הקפה והשירותים ייפתח כבר ביום חמישי בצהרים.

ל"ג בעומר היערכות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד