כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לרגל חודש הרמדאן

קריאה משותפת: "על המוסלמים להוביל את ההגנה על נוצרים ויהודים"

לרגל חודש הרמדאן, המליאה ה-16 של הקונגרס היהודי העולמי התקיימה במשותף עם הליגה העולמית המוסלמית. נשיא הקונגרס רון לאודר קרא "לשפר את הדו-קיום בעולמנו ולהגביר את הדיאלוג" | מזכ"ל הליגה המוסלמית: "ההיסטוריה מראה לנו שיהודים ומוסלמים יכולים לחיות יחד כאחים ולהשיג דברים גדולים ביחד"

קריאה משותפת: "על המוסלמים להוביל את ההגנה על נוצרים ויהודים"
מוחמד אל עיסא/רון לאודר צילום: צילומסך

כחלק מאסיפת המליאה ה-16 של הקונגרס היהודי העולמי התקיימה ישיבה משותפת עם הליגה העולמית המוסלמית, לרגל חודש הרמדאן.

בכינוס השתתף מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית, ד"ר מוחמד בן עבדול-כרים אל-עיסא, נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רון לאודר, ולמעלה ממאה מנהיגי קהילות יהודיות מכל רחבי העולם, לשיתוף פעולה בין-דתי גלובלי, וטיפוח יחסים טובים בין קהילות מוסלמיות ויהודיות.

מאמציו הבין-דתיים פורצי הדרך של ד"ר אל-עיסא כללו את נסיעתו לאושוויץ בינואר 2020 לרגל 75 שנה לשחרור מחנה המוות. מוזיאון אושוויץ הכריז שהוא המשלחת האיסלאמית הבכירה ביותר שביקרה אי פעם. שם נסע תפילה יחד עם מנהיגים יהודים לזכר קורבנות השואה.

רון לאודר אמר בכנס: "למרבה הצער, לא תמיד קל לקיים ולתחזק מערכות יחסים בין קהילות. למעשה, כולנו יודעים שהייתה מחלוקת בין אמונות שונות לאורך ההיסטוריה. אך כאשר אנו עושים מאמצים להתכנס, לעבוד יחד ולהכיר בהבדלים באמונותינו, אנו מתחילים בתהליך בונה אמון בקרב אנשים. כל זה אינו מובן מאליו. אנחנו חייבים לעבוד כל הזמן לכך".

לאודר הביע תקווה להמשך המאמצים המשותפים לצד הליגה המוסלמית, "לשפר את הדו-קיום בעולמנו ולהגביר את הדיאלוג. המערכה נגד גזענות, אנטישמיות, איסלאמופוביה והתקפות אנטי-נוצריות תהיה יעילה לאין ערוך אם היא מאוחדת. נוצרים צריכים להוביל את ההגנה על יהודים ומוסלמים. על המוסלמים להוביל את ההגנה על נוצרים ויהודים. היהודים צריכים להוביל את ההגנה על מוסלמים ונוצרים. וכולנו חייבים לעמוד יחד נגד גזענות".

לדבריו: "ההיסטוריה מראה לנו שיהודים ומוסלמים יכולים לחיות יחד כאחים ולהשיג דברים גדולים ביחד. ההיסטוריה גם מראה לנו שאנחנו יכולים ללכת בדרך שלילית יותר. אנו מחזיקים את הבחירה הזו בידינו. ואנחנו מעבירים מסר רב עוצמה ומאוחד לעולם כולו לפיו אנו בוחרים בדרך האחווה, בדרך השלום ובדרך לעולם טוב יותר לכולנו ובעיקר בעולם טוב יותר לילדינו".

מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל הליגה המוסלמית אמר, כי יש להשתמש בדת ככלי לקידום שלום ואחדות במקום סכסוך, "אנו יודעים כי הדת שימשה תמיד כתירוץ לסכסוך, או שדתות שימשו לשרת מטרות פוליטיות. ברצוני לומר שזה מנוגד למהותה של הדת מכיוון שדת מקדמת שלום. ברצוני להדגיש כי פגישה ידידותית זו מהווה הזדמנות לקדם את הערכים המשותפים שלנו, את הערכים האנושיים שלנו, עלינו לחיות יחד ולבנות דיאלוג, דיאלוג יעיל, לא רק דיאלוג חולף או סתם כדי לרצות אחד את השני, אלא דיאלוג יעיל, דו-פורה, שבו שוררת אהבה וכבוד".

חודש הרמדאן רון לאודר הקונגרס היהודי העולמי מוחמד אל-עיסא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד