י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
השרה עומדת לצידם

סטודנטים יהודים מרגישים כמו ב"גרמניה של שנות ה-30"

סטודנטים יהודים בקמפוסים באוניברסיטאות בריטיות מרגישים כמו ב"גרמניה של שנות השלושים". מישל דונלן, השרה לענייני אוניברסיטאות, אמרה כי יש לנקוט צעדים קשים יותר כדי להבטיח הגנה לסטודנטים יהודים מפני אנטישמיות בקמפוסים

סטודנטים יהודים מרגישים כמו ב"גרמניה של שנות ה-30"
אילוסטרציה צילום: unsplash

"סטודנטים יהודים באוניברסיטה לא צריכים להרגיש שהם חיים בגרמניה של שנות השלושים", כך אמר חבר פרלמנט בכיר, לצד חברי פרלמנט שלוחצים על השרה מישל דונלן, האחראית על האוניברסיטאות, המדע, המחקר והחדשנות, לאמץ גישה קשה יותר - כמו קיצוץ מימון, או פיטורים של בכירים, מאחר ואוניברסיטאות לא מצליחות לטפל בדיווחים על אנטישמיות.

יו"ר הוועדה הנבחרת לחינוך, רוברט אלפון, קרא לשרים שלא "לשבת בחיבוק ידיים" כאשר סטודנטים יהודים באוניברסיטה, כולל אלה מאוניברסיטת בריסטול לא מרגישים בטוחים. אוניברסיטת בריסטול היא אחת האוניברסיטאות עם אנטישמיות נוראה.

אלפון, חבר הפרלמנט הבכיר גינה את האירוע בבריסטול, הוא אמר שזה "מחריד עם ביזיון גדול" במהלך דיון בחינוך עם שרת האוניברסיטאות, הגינוי הגיע לאחר שאחד המרצים באוניברסיטה, דייוויד מילר, האשים את ישראל בשלל האשמות, מהלך שהביא הצקה ורדיפה של סטודנטים יהודים.

אלפון אמר לשרה דונלן: "סטודנטים לא צריכים להרגיש שהם חיים בגרמניה של שנות השלושים שלומדים באוניברסיטת בריסטול ובאוניברסיטאות אחרות, אני חושב שזה הפך להיות נושא לאומי כל כך רציני, שהועלה בפרלמנט מספר פעמים, עליך ליזום ולעשות מה שאת יכולה כדי לדבר עם ההנהלה הבכירה ולהגיד להם לטפל עם זה פעם אחת ולתמיד". הוא זעם ואמר עוד: "מה לכל הרוחות קורה כאן? מדוע אלפי סטודנטים יהודים חשים כי אוניברסיטת בריסטול אינה מקום בטוח ליהודים?".

דונלן אמרה בתגובה: "אנחנו לא יכולים לפטר פרופסורים, מכיוון שאנחנו לא המעסיקים שלהם וזה ההבדל עם המגזר האוניברסיטאי, הם אוטונומיים, ולא ממש שכרנו אותם". עם זאת, היא הוסיפה: "אני מסכימה איתך שאוניברסיטאות מסוימות צריכות להרחיק לכת בתחום זה, וזה נוגע לסטודנטים יהודים שמרגישים שהם מונעים מלהגיש מועמדות לאוניברסיטאות מסוימות. זו לא בריטניה המודרנית וזו לא המדינה שכולנו רוצים לחיות בה".

אנטישמיות בבריטניה אוניברסיטה סטודנטים יהודיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד