כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
השגריר כתב אות

הקהילה חגגה בפסח שני הכנסת ספר תורה

ברומא בירת איטליה התקיים בפסח שני, מעמד הכנסת ספר תורה שתרמה משפחת פבונצ'לו, משפחה מאד מוכרת בקהילה היהודית. השגריר הישראלי דרור אידר כובד לכתוב אותיות אחרונות בספר התורה | צפו

הקהילה חגגה בפסח שני הכנסת ספר תורה
דרור אידר בכתיבת אותיות צילום: שגרירות ישראל באיטליה

מעמד הכנסת ספר תורה התקיים במהלך פסח שני בקהילה היהודית ברומא, ספר שתרמה משפחת פבונצ'לו, מהמשפחות המוכרות בקהילה. השגריר הישראלי דרור אידר כובד לכתוב אותיות אחרונות בספר התורה וכהרגלו שיתף רשמים ברשתות החברתיות.

דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה כתב בחשבון הטוויטר שלו: "‏ברומא הכניסה משפחת פבונצ'לו ספר תורה שכתב הסופר שמחיוף לביהכ"נ בוויה בלבו. הגעתי לכתוב אות בספר חיינו ולכבד בשם מדינת ישראל את אוצר עמנו ותורתו. פסח שני היום, הזדמנות לחגוג שוב את יום הולדתנו הלאומי ביחד עם המעיין שממנו שאבנו את רוחנו לשרוד בגיא צלמוות של ההיסטוריה. מזל טוב".


בבית הכנסת שרו פיוטים בנוסח יהודי רומא והקיפו את הבימה ביחד עם שאר ספרי התורה, בסיומה של השמחה, לאחר שספר התורה נכנס לארון הקודש לשכון אחר כבוד עם אחיו, הקהל שר את שירת "התקווה".

מחר (חמישי) יתקיים אירוע גדול בעיר סן רמו (ברית ערים תאומות עם נתניה) לציון מאה לוועידה. האירוע הגדול יתקיים לציון מאה שנה לוועידה ההיסטורית ששינתה את מהלך ההיסטוריה של היהודים, העידת נערכה בסן רמו שבאיטליה מ-19 עד 26 באפריל 1920. אז העולם הכיר בזכות העם על ארץ ישראל העתיקה וקיבל את דרישת היהודים לכונן בה מחדש את ביתנו הלאומי.

האירוע ישודר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית האיטלקית וברשתות החברתיות, ולאחר מכן בערוץ הטלוויזיה הבינלאומי i24.

הכנסת ספר תורה דרור אידר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד