ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
ויתר על התפקיד

רצח שרה חלימי הי"ד: שופט יהודי התפטר במחאה

שופט יהודי בצרפת התפטר מתפקידו במחאה על פסיקת בית המשפט העליון בפרשת שרה חלימי הי"ד שמקוממת את היהודים במדינה ובעולם

רצח שרה חלימי הי"ד: שופט יהודי התפטר במחאה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

כשהוא זועם על פסק הדין של בית משפט העליון בפרשת שרה חלימי הי"ד, שופט יהודי-צרפתי הודיע ביום שישי האחרון כי מוותר על תפקידו הרם והכריז על פרישה. "החלטתי להתפטר בגלל פסק הדין, שבתחילה לא האמנתי", אמר השופט ג'ק ברודה מבית הדין למסחר בננסי שבמזרח צרפת ל'לה פיגארו' הצרפתי. "התפטרותי התקבלה".

ג'ק ברודה, רוקח בהכשרתו, הפך לשופט בבית המשפט המסחרי בננסי עד להתפטרותו במחאה נגד פסק דינו של רוצח שרה חלימי הי"ד.

הוא אמר לעיתון הצרפתי: "אני מאוד מקווה למשפט חדש, כדאי להקים תואר אוניברסיטאי חדש באתיקה שיפוטית השווה לזו של הרפואה, כיהודי זה כמובן הטריד אותי, איפה הצדק למה שנראה כחיסול אנטישמי? ובכל זאת אני רוצה להמשיך להאמין במוסד ששימשתי בו למעלה מ-25 שנה".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', גם נשיא צרפת עמנואל מקרון, מתח ביקורת על החלטת בית המשפט העליון לפטור את המחבל קובילי טראורה מלעמוד לדין, מחמת אי שפיות שנגרמה מסמים, לאחר שרצח את שכנתו היהודייה שרה חלימי הי"ד בשנת 2017, כאשר דקר אותה בשנתה והשליך אותה מחלון ביתה, תוך שהוא צועק 'אללה ואכבר'

קבוצות יהודיות בעולם הגיבו בזעם להחלטת בית המשפט העליון שפורסמה ביום רביעי שעבר ושוועתם מסתבר הגיעה לאוזנו של נשיא צרפת עמנואל מקרון שאמר כי "לקיחת סמים ואז 'להשתגע' לא צריכה, לדעתי, להסיר את האחריות הפלילית", והוסיף בראיון ל'לה פיגארו', "הייתי רוצה ששר המשפטים יציג שינוי בחוק בהקדם".

שרה חלימי רצח אנטישמי אנטישמיות בצרפת שופט יהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד