י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
קצה הקרחון

הקטסטרופה בהודו: מקרי המוות גבוהים פי 5-10 מהמספרים הרשמיים

המדינה התורנית לחטוף את הנגיף היא הודו, והיא שוברת שיאים חדשים | התיעודים הרבים המגיעים מהמדינה המוכה מעלים חשד כי המספרים האמיתיים גבוהים בהרבה מאלה המדווחים | פרופסור הודי: "מקרי מוות כתוצאה מקורונה עשוי להיות פי 5 עד 10 מהמספרים הרשמיים"

הקטסטרופה בהודו: מקרי המוות גבוהים פי 5-10 מהמספרים הרשמיים
חולים זרוקים מחוץ לבתי החולים צילום: צילום מסך

הודו רושמת בימים האחרונים עליה מטורפת עם למעלה מ-300,000 מקרים יומיים רשמיים, של הידבקות בנגיף. בנוסף, מדי יום על פי הנתונים הרשמיים יש כ-3,000 מקרי מוות הקשורים לקורונה המספרים שדווחו עד היום מדברים על כ-20 מיליון נדבקים, וכ-200,000 מתים, מתוך אוכלוסייה של כ-1.4 מיליארד אנשים.

מספרים אלה אמנם מטרידים וגבוהים, אך מומחים ואפידמיולוגיים סבורים כי הקטסטרופה גדולה הרבה יותר, לטענת המומחים, המספר האמיתי של המתים עשוי להיות גבוה בהרבה ממקרי המוות שנרשמו עד כה על ידי מחלקות הבריאות השונות הנמצאות בפריסה ארצית של כל המדינות בהודו.

"המראות המציקים של חולים שמתים באמבולנסים ובגופות הבוערות מחוץ למשרפות ואף על מדרכות בערים ובעיירות מראים בבירור כי הטרגדיה גדולה בהרבה", אמר אנופ סראיה, רופא פרטי, לאתר DW בשפה הגרמנית.

שיעור המתים הנמוך יחסית של הודו בהשוואה לאוכלוסייה של הודו, אינו מספר את הסיפור האמיתי והחשדות הרבים מעלים שיש כמות מתים משמעותית יותר בכמה מדינות בהודו.

"נראה שיש פער רחב בין תיעוד רשמי של מקרי מוות המיוחסים לקורונה, לבין דיווחים על שריפות וקבורות המוניות ממה שניתן היה לצפות בדרך כלל", כך אמר גוטם מנון, פרופסור לפיזיקה וביולוגיה באוניברסיטת אשוקה בהודו לאתר DW. "פערים אלה מצביעים על כך שמספרים אמיתיים לא מפורסמים", אמר מומחה הבריאות. "המספר האמיתי של מקרי מוות כתוצאה מקורונה עשוי להיות פי 5 עד 10 מהמספרים הרשמיים. המספר האמיתי של המגיפה עשוי להיות גרוע בהרבה".

גם שאהיד ג'אמל, וירולוג ומנהל בית הספר למדעים וביולוגיה באוניברסיטת אשוקה, טוען כי מספר המתים האמיתי גבוה מזה שנרשם, בהתבסס על דיווחים משריפת גופות ואתרי קבורה. לטענת הפרופסור תוצאות בדיקות קורונה מגיעות לאחר זמן רב, כך שהמספרים גבוהים במיוחד.

מדינות רבות התקשו לרשום את המספר המדויק של מקרי מוות מקורונה. מכיוון שבהודו הבעיה היא היעדר מערכת יעילה לרישום מקרי מוות בחלקים רבים של המדינה, מרבית מקרי המוות במדינה אינם נרשמים ע"י איש מקצוע רפואי מיומן, מה שהופך את הנתונים לגבי יחס המתים ללא אמינים ורחוקים מהמציאות.

"מכיוון שרישום המוות גרוע בהודו, לממשלה לא יהיו נתונים אמיתיים כדי לדעת את ההשפעה של קורונה על חלקים גדולים באוכלוסייה המתגוררים באזורים כפריים", כך אמר ג'ייקוב ג'ון, וירולוג בעל שם, ל-DW.

"אילו היו מפקחים על מקרי מוות אלה באמצעות מערכת רישום, הם היו יכולים להשפיע על היקף הסיוע הממשלתי וכן על הסיוע של מערכת הבריאות, למרבה הצער, אין לנו כלל מערכת בריאות ציבורית מסודרת, ולעתים נדירות נרשמת סיבת המוות" אמר ג'ון.

הודו קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד