כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
הצדק נעשה

אירופה: חבר פרלמנט נאצי נעצר לאחר שהוסרה חסינותו

הנציג היווני יואניס לאגוס נעצר לאחר שמחוקקים בפרלמנט האירופי הצביעו על הסרת חסינותו | יואניס היה אחד מעשרות שהורשעו בניהול מפלגת הימין הקיצוני "שחר הזהוב" הנאצית ביוון כארגון פשע

אירופה: חבר פרלמנט נאצי נעצר לאחר שהוסרה חסינותו
צלב קרס צילום: Pixabay

משטרת בלגיה עצרה אתמול (שלישי) את יואניס לאגוס, חבר לשעבר במפלגת "שחר הזהוב" הניאו-נאצית, בתוך שעות לאחר שהפרלמנט האירופי הסיר את חסינותו החוקית, כך נמסר ממשטרת יוון.

לאגוס הוא אחד מבין 39 בני אדם, בהם 13 מחוקקים ממפלגת "שחר הזהוב" לשעבר, שנידונו למאסר לאחר שנמצאו אשמים באוקטובר האחרון בניהול המפלגה כארגון פשיעה. המחוקק לשעבר בן ה-48 נבחר לפרלמנט האירופי בשנת 2019 מטעם "השחר הזהוב", אך ערק מאז מהמפלגה ושימש כחבר עצמאי בפרלמנט האיחוד האירופי.

הפרלמנט האירופי הודיע ​ כי חברי הפרלמנט הצביעו על הסרת חסינותו שתביא להעמדתו לדין. מתוך 693 חברי הפרלמנט שהצביעו, 658 היו בעד ביטול החסינות של לאגוס, 25 התנגדו ו-10 נמנעו.

37 נלקחו בתחילה למעצר אחרי שהורשעו, לאגוס עצמו הורשע באוקטובר האחרון ונידון ל-13 שנות מאסר, אולם, כחבר הפרלמנט האירופי המתגורר בבריסל, לא ניתן היה לעצור אותו. אך כעת לאחר המעצר, ההחלטה סוללת את הדרך של הרשויות הבלגיות להסגיר את לאגוס ליוון.

חבר "השחר הזהוב" הנוסף שהורשע אך לא נעצר, הוא כריסטוס פפאס, אידיאולוג ניאו-נאצי וסגן מנהיג המפלגה שנמלט ונמצא במקום מסתור. בין המורשעים ונכלאו במשפט, שנחשב לאחד החשובים בהיסטוריה הפוליטית המודרנית של יוון, היה מייסד ומנהיג המפלגה, ניקוס מיכלוליאקוס.

המאבק המשפטי בן חמש השנים התחיל לאחר הרצח של הראפר האנטי-פשיסטי פאבלוס פיסאס (34), שנדקר למוות על ידי חברי "השחר הזהוב" באתונה ב-2013.

השחר הזהוב הייתה בשיאה הפוליטי בזמן הרצח של הראפר עם-18 מושבים בפרלמנט מתוך 300 מושבים, לאחר קמפיין מאסיבי של המפלגה בשנת 2012 על רקע כעס על המשבר הפיננסי ביוון שהכפיש את המפלגות הפוליטיות המרכזיות.

שלוש שנים מאוחר יותר, היא גם שלחה שלושה נציגים לפרלמנט האירופי, אך החקירה גבתה את מחירה, וגרמה למספר חברים בכירים לערוק. בבחירות האחרונות בשנת 2019 המפלגה לא הצליחה לזכות במנדט אחד.

חברת פרלמנט האיחוד האירופי הסרת חסינות ניאו נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד