י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

קצת שלווה צרפתית • להאזנה

'שלווה בארמנותייך' זה שם השיר של מישל פרדס • על ההפקה לא אחר מאשר אומן הגיטרה אבי סינגולדה שמלווה כמעט כל אלבום במוסיקה החסידית •'שלווה' ישולב ב'טל' אלבומו הקרוב של מישל פרדס

קצת שלווה צרפתית • להאזנה

אומן הגיטרה הישראלי מפיק אלבום יהודי חסידי
מישל פרדס מגיע אל ה"שלווה"
(בארמנותייך...!)



כמו כולנו, גם מישל פרדס, (48), ממתין לשלווה שתגיע. לשם כך הוא אפילו חיבר לחן מדליק למילים מתהילים: "יהי שלום בחילך, שלווה בארמנותייך". פרדס, בכלל איש עסקים חובק עולם, בהפוגות האפשריות הוא קופץ לישראל, אוסף סביבו באולפן את טובי המוסיקאים ומגשים לעצמו חלומות.

הקשר עם מוסיקה יהודית וחסידית לא חדש לפרדס, כלל. עד לפני כמה שנים הופיע כזמר משמח עם להקה חסידית צנועה בחתונות ובשמחות יהודיות באירופה. כשהיבול שהצטבר במגירה שלו כלל אוסף גדול של שירים מקוריים, הוא ארז אותם יפה והביא אותם ארצה, אל האולפן של אבי סינגולדה כדי להפוך אותם לאלבום. פרדס מנגן על פסנתר, את המוסיקה למד ברצינות באקדמיה למוסיקה בבריסל. "להלחין מוסיקה זאת עבודה רוחנית" הוא מסביר, "החלק הכי קרוב אצלי לאלוקים. נשמתי צריכה לשיר כדי להתקיים ולצבוע את ליבי, המוסיקה שאני מלחין גורמת לי לחוש טוב".

כאמור, מי שפיקח על היצירה וניהל את ההפקה המוסיקאלית הוא אומן הגיטרה הישראלי, אבי סינגולדה שגם עיבד. "סינגולדה, באמת גיטריסט גאון...", מחמיא פרדס לחברו, "אלוקים נתן לו מתנה גדולה". העבודה עם סינגולדה לימדה אותו מהו מקצוען, " אבי 'היפר' וגדוש בחוש הומור וכישרון ללא הגבלה, אני מקווה שהחיבור הטוב שנוצר בינינו יצור שביל לליבות המאזינים".

אבי סינגולדה, קרן טננבאום ושמות גדולים אחרים משמשים חלק מהקאסט המוסיקאלי של האלבום. הקול המעניין של פרדס גורם למאזין לחשוב על המילים המושרות ולהתחבר לפסוקים. את המוסיקה היהודית יוצר מישל באופן ייחודי שהופך את הרצועות המוסיקאליות לעשירות ומשובחות. השיר שלווה המגיע כעת אל כלי התקשורת, הוא חלוץ מתוך האלבום "טל" שצפוי לצאת בקרוב.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד