י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פגיעה קשה בפרטיות

ר"ג: מאות מסמכים של מטופלי הפסיכולוג נמצאו ברחוב

מאות מסמכים אותם כתב פסיכולוג שהלך לעולמו ובהם פרט את עבודתו עם מטופליו, נמצאו זרוקים ליד מכון לאבחון ליקויי למידה וייעוץ פסיכולוגי ברמת גן שאינו פעיל יותר | אם מטופלת במקום: "הסיוט של כל מטופל בבריאות הנפש"

ר"ג: מאות מסמכים של מטופלי הפסיכולוג נמצאו ברחוב
אילוסטרציה צילום: pixabay

פגיעה קשה בפרטיות המטופלים: אמש (שלישי) נמצאו סמוך למקום שהיה בעבר מכון לאבחון ליקויי למידה וייעוץ פסיכולוגי מאות מסמכים ובהם פרטים אישיים ביותר של מטופלים.

בדיקה של ynet העלתה שהפסיכולוג שייסד את המכון נפטר לפני כשנה וחצי, המקום נסגר וכעת פונתה תכולתו. לפי הדיווח, המסמכים שנזרקו כללו שמות מלאים, תאריכי לידה, תעודות זהות, מצבים משפחתיים, סיפורי חיים ותיעוד של המצוקות שבגללן פנו המטופלים למכון.

באתר ynet אף הביאו קטעים שנמצאו בחלק ממאות המסמכים שנמצאו: "בתחום הרגשי הילדה משדרת תחושה של חוסר אמון ביכולותיה", נכתב באחד המסמכים שכללו גם את פרטי המטופלת.

במסמך אחר נכתב: "ריבוי בשגיאות כתיב, קושי בשליפת אוצר מילים, פער לטובת הבנת הנשמע". במסמך אחר נכתב: "הגננת הרבתה לאיים על הילד. בגיל הגן התגלו קשיים מוטוריים". כאמור, האבחונים נמצאו יחד עם פרטים מזהים של המטופלים עצמם, פגיעה קשה בפרטיות.

אם לבת שביתה הייתה מטופלת במכון אמרה ל-ynet: "זה נורא ואיום. הסיוט של כל מטופל בבריאות הנפש הוא שדבר כזה יקרה לו. הבת שלי לא הייתה בעייתית אבל היו לה קשיים, ודאגתי להוציא אותה ממרפאות ציבוריות בדיוק כדי לשמור על הפרטיות שלה. לדעת שדבר כזה יכול לקרות במרפאה פרטית – זה מבהיל".

 

רמת גן פסיכולוג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד