י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"החרדים לא שותפים"

רב בכיר במגזר הדת"ל: "בנט, הגיע הזמן לברית אחים"

למרות שזהו לא הגוש שמזוהה עם ערכיו, יו"ר 'ימינה' קיבל מכתב פתוח מהרב בני לאו, ובו כתב האחרון כי צריך ברית אחים: "השותפים הטבעיים שלך הם חבריך לגרעין היסודי של התנועה הציונית" | בנוסף טען במכתב ששיגר כי 'מרצ' היא שותפתו הטבעית של בנט: "שותפה טבעית לקואליציה"

רב בכיר במגזר הדת"ל: "בנט, הגיע הזמן לברית אחים"
נפתלי בנט צילום: Marc Israel Sellem/POOL

אמור לי מי חבריך: ברקע המשבר החוקתי אתמול (שלישי), כתב הרב בני לאו, אחד מהרבנים הבכירים בציונות הדתית, מכתב ליו"ר 'ימינה' נפתלי בנט, ובו קרא לו ללכת עם גוש השינוי.

"הגיעה שעת "ברית אחים" ולא בציניות", טען הרב לאו הפוסט בפייסבוק והמשיך, "הגעת לשעת האמת שבה אתה עומד בצומת ובוחר מהו הנתיב שאליו אתה שייך".

"זה רגע שבו מתבוננים מעל הפוליטי, מעל החשבונות הפרטיים ומגביהים מבט אל היעד, למה אנחנו כאן? ומתוך המבט הזה מתבוננים אל המציאות ובוחרים מי השותף הטבעי שלי ומי מצטרף אליי כנספח (או לא)", הוסיף.

הרב המשיך: "לכל גוף חי יש נקודה שהיא ה"מעמיד" שלו, שמחזיקה את הגוף כולו. הנקודה הזו בתנועה הציונית היא המחויבות האישית להיות חלק מתמיד ומתמשך במסע הארוך הזה של שיבת ציון והקמת הריבונות היהודית בארץ ישראל".

"פניה של הריבונות נקבעו מזה שנות דור בחוקי היסוד המכתירים את המדינה כ"מדינה יהודית ודמוקרטית'", כתב והמשיך, "כל פגיעה קלה באחד משני היסודות הללו מערער את יסודותיה של המדינה".

"שלילת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית היא פגיעה במדינה ושלילת שוויון הזכויות מבני מיעוטים היא פגיעה במדינה. הוויכוחים על הדרך למימוש הרעיון ליוו את התנועה הזו משחר הקמתה אבל המחלוקות הללו לא ביטלו את היסודות האלה", הוסיף.

בנוסף, הרב טען כי החרדים והערבים לא משתלבים בתנועה הציונות: "תמיד היו קבוצות שמתבוננות מן הצד אל ועל התנועה הציונית, שותפים פאסיביים ולעיתים יושבים על הגדר. היהדות החרדית מכאן והחברה הערבית מכאן ידעו להשתלב דה – פקטו במדינה בלי להיות שותפים לרעיון, לחזון, לסמל".

"השותפים הטבעיים שלך הם חבריך לגרעין היסודי של התנועה הציונית", טען הרב ופירט, "מר"צ, עבודה, יש עתיד, ישראל ביתנו, כחול לבן, תקווה חדשה וימינה".

"כולן שותפות טבעיות לקואליציה שמחזיקה את הרוב הציוני של מדינת ישראל. כן, גם הליכוד שותף טבעי (ביום שישתחרר מהכבלים שאוסרים אותו)", הוסיף.

"אני נושא עיניים לחלון ההיסטורי של מדינת ישראל, לייצוב מערכות השלטון, לחיזוק הסולידריות הפנימית, לגאווה בהמנון ובחלום של שיבת ציון ומאמין שאתה עומד ומתבונן באותו החלון ושומע באוזניך את משק כנפי ההיסטוריה שמתדפקים על דלתותיך", סיכם.

נפתלי בנט מרצ החרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד