י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בדרך לכאוס במירון?

שערורייה: משרד הבריאות עוד לא אישר את מתווה ל"ג בעומר

ל"ג בעומר תשפ"א: משרד הבריאות מתנהל בעצלתיים ועד עתה, יממה להילולא לא אושרו התקנות שהוסכמו ע"י המשטרה והנציגים החרדים |  גורם בכיר במשטרה ל'בחדרי': "ללא אישור התקנות כל המתווה שהוצע הוא דיבורים בעלמא, ללא אישור התקנות, האירוע לא חוקי" | "נראה כי למשרד הבריאות יש משהו נגד המגזר החרדי"

שערורייה: משרד הבריאות עוד לא אישר את מתווה ל"ג בעומר
הר מירון צילום: דוד כהן, פלאש 90

בעוד יממה יתכנסו רבבות אלפי ישראל בהר מירון, לקראת ההילולא הגדולה דרשב"י מאות ואלפים כבר ממתינים בהר מירון בהתרגשות, או לחילופין רוכשים מקומות בחברות התחבורה השונות לקראת הנסיעה הגדולה, לאחר שאשתקד נבצר מהם הדבר, בעקבות נגיף קורונה המשתולל.

השנה, לאור התחלואה הנמוכה בחסדי שמיים, הגישו מפקדי המשטרה למשרד הבריאות מתווה מוסכם, יחד עם העסקנים השונים. על פי המתווה: הר מירון יהיה פתוח כשאר השטחים הפתוחים במדינה. ובהדלקות יהיו בכל זמן נתון 10 אלף איש, 3,000 בכל הדלקה.

המתווה זכה לברכת הדרך של המקומות הקדושים כמו גם מפקדי המשטרה והגורמים הרלוונטיים השונים. אך הבוקר (רביעי) מתברר, כי במשרד הבריאות עדיין לא אישרו את התקנות. ומובילים את הילולא לכאוס מוחלט.

גורם בכיר במשטרה עמו שוחחנו הבוקר אמר ל'בחדרי חרדים', כי באם במשרד הבריאות לא יאשרו את התקנות, כל ההילולא תעמוד בסימן שאלה. כל המתווים שהוצעו הם בגדר דיבורים בעלמא. בלא מתווה, האירוע לא חוקי והמשטרה לא תוכל לתת לזה יד.

'בחדרי חרדים' בשיחה עם הגורם הבכיר ניסה להבין מה המשמעות של אי אישור התקנות על ידי משרד הבריאות: "המשמעות היא כזאת, מבחינת התקנות כרגע מדברים על 750 במקום כמו אצטדיון, אלא אם כן יש החרגה של תקנות. ובנוסף אם לא יהיו תקנות בציון יוכלו לשהות עד 20 איש כי זה מקום סגור. ולמעשה כל ההילולא המתוכננת כפי שהיא מתוכננת, היא לא תוכל להתקיים".

עוד הוסיף: "משרד הבריאות אמור להוציא תקנות, זה הזוי, אפשר לחשוב שלמשרד הבריאות יש משהו נגד המגזר החרדי. לא יכול להיות שעדיין אין תקנות לכזו הילולא מטעם משרד הבריאות. אם היה מדובר ביום העצמאות ממזמן היו תקנות".

"למה עד עכשיו אין תקנות?" תהה הגורם, והבהיר: "לאורך כל הדרך משרד הבריאות אמר איזשהו מתווה דיברו על 10 אלף איש, כל מה שדברו זה הכל דיבורים. ברגע שאין חוק זה לא חל. כאילו שלא קיים".

חה"כ אבי מעוז יו"ר נעם, וחבר בסיעת הציונות הדתית, ביקש מסגן שר הבריאות יואב קיש מעל בימת הכנסת תשובות לתקנות לקראת ההילולה במירון: "בעוד יממה תחל ההילולה במירון, הממשלה טרם אישרה התקנות בעניין, חשוב לתת הדעת על כך, מקווה שאקבל תשובות על במה זו".

פנינו אל דוברות משטרת ישראל, ואל משרד הבריאות לקבלת תגובה, לכשתתקבל נפרסם.

ל"ג בעומר משטרת ישראל משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד