י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרמטרים חשובים

צריכים לחדש ביטוחי רכב? יש מספר דברים שאתם חייבים לבדוק לפני

אם אתם צריכים לחדש ביטוחי רכב, חשוב מאוד שתבינו כי מעבר למחיר שאכן מהווה פרמטר חשוב שיש לבחון כאשר מעוניינים לחדש את ביטוח הרכב, הרי שחשוב מאוד לבחון מה כוללת הפוליסה מבחינת כיסויים ותנאים

צריכים לחדש ביטוחי רכב? יש מספר דברים שאתם חייבים לבדוק לפני
תאונת דרכים צילום: FREEPIK

לא מעט אנשים מאמינים שחוזי הביטוח הנוגעים לביטוח רכב הם אותו הדבר ועל כן, אין צורך לברר יתר על המידע אודות הכיסוי שניתן לכם, אלא רק המחיר הוא זה שחשוב.

אולם, אם אתם צריכים לחדש ביטוחי רכב, חשוב מאוד שתבינו כי מעבר למחיר שאכן מהווה פרמטר חשוב שיש לבחון כאשר מעוניינים לחדש את ביטוח הרכב, הרי שחשוב מאוד לבחון מה כוללת הפוליסה מבחינת כיסויים ותנאים.

סוגי ביטוחים

כל רכב מנועי חייב כיום בביטוח חובה. ברוב המקרים נהגים יעדיפו לבטח את הרכב שלהם בביטוחים נוספים על מנת למנוע הוצאות גדולות עקב תאונה או גניבה. ישנם כיום 3 ביטוחים שמציעות חברות הביטוח השונות עבור ביטוח רכב:

ביטוח חובה- מדובר על ביטוח שכל רכב מנועי חייב להיות מבוטח בו וזאת בהתאם לפקודת הביטוח משנת 1970. ביטוח זה מכסה את כל פגיעות הגוף של המעורבים בתאונה לרבות הנהג הפוגע, הנהג הנפגע, הולכי הרגל או כל אדם אחר שנגרם לו נזק ישיר מהאירוע. הביטוח לא יכסה נזקי רכוש של המעורבים בתאונה לרבות הרכב הפוגע. במקרה של כיסוי אחיד וזהה חברות הביטוח השונות די אחידים ומה שמשנה זה בעיקר השוני בשירות ובמחיר.

ביטוח צד ג- מדובר על ביטוח שהחוק איננו מחייב להחזיק בו. כל נהג יכול לבחור האם לבטח את עצמו בביטוח צד ג. הביטוח מכסה פגיעה ברכוש של כל אדם שאתם אחראים לה. כך לדוגמא: אם פגעתם ברכב כלשהו, הביטוח יכסה את עלות התיקון של אותו הרכב. יש הבדלים בין הכיסויים שחברות הביטוח מציעות בביטוח זה ועל כן, רצוי להשוות הן בין ההרחבות והשתתפויות עצמיות שהחברה מציעה והן בין המחירים שהחברות מציעות על ביטוח זה.

ביטוח מקיף- מדובר על ביטוח שמכסה כל דבר שכפוף לתנאי הפוליסה. הכיסוי הוא עבור פגיעות רכוש לרכב של בעל הביטוח, פגיעות משריפה, אסונות טבע או ונדליזם ועוד. מומלץ מאוד לעשות ביטוח מקיף הכולל בו גם ביטוח צד ג. מדובר על ביטוח שמציע את הכיסוי הביטוחי הרחב ביותר לכל אדם ומעניק לו שקט נפשי. כאשר מדובר על ביטוח צד ג, חשוב מאוד להבין כי מדובר על ביטוח שבו הפוליסה המוצעת משתנה בין חברה לחברה וכן, המחיר משתנה בין חברה לחברה. באופן כללי, מחיר ביטוח מקיף איננו אחיד והוא מתבסס על נתונים שונים של הנהג והרכב, אך יחד עם זאת, ניתן למצוא הבדל בין החברות השונות ועל כן חשוב לבצע השוואת ביטוחים מקיפה טרם בוחרים את החברה המבטחת הרלוונטית.

כמה זה יעלה לכם?

בסופו של דבר השאלה שלא מעט אנשים שואלים את עצמם היא: כמה יעלה להם ביטוח הרכב שהן מעוניינים בו. כאשר מדובר על ביטוח חובה, כדאי לבחור בזול ביותר. אולם כאשר מדובר על ביטוחי הרשות, כדאי מאוד לחקור ולברר היטב איזו חברה מציעה לכם את הצעת הביטוח הטובה והמתאימה ביותר הן מבחינת המחיר והן מבחינת הכיסויים שהיא מציעה.

חשוב שמראש תחליטו איזה כיסויים נוספים הם קריטיים מבחינתכם ואתם לא יכולים לוותר עליהם.

השוואת ביטוחי רכב- כיצד?

על אף שניתן לבצע השוואת מחירים על ידי יצירת קשר עם נציגי מכירות או סוכני ביטוח של חברות הביטוח השונות, הרי שלמרבית האנשים אין כיום את הזמן או הכוח להתעסק עם כל הטלפונים והבירור האינטנסיבי אודות מחיר הביטוח הרלוונטי לכם וסוג הפוליסה המוצעת במסגרת המחיר. לכן, כיום ניתן לבצע השוואת ביטוחי רכב ולרכוש בצורה קלה, מהירה ונוחה על ידי  Wobiשמהווה את החברה האמינה והטובה ביותר כיום עבור השוואה ורכישת ביטוח רכב.

ביטוח ביטוחים חידוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד