ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
ימות משיח

המשגיח רבי דן סגל: ממשלה כבר לא תהיה • האזינו

בוועד מיוחד לשומעי לקחו בפסח שני שחל השבוע, מסר המשגיח הגה"צ רבי דן סגל שיחה מיוחדת בה התייחס לנושאים שעל סדר היום וכלל בתוכם אמירה מפתיעה | בדבריו, עמד המשגיח על המצב הכללי בעולם, התפשטות התחלואה בהודו ובשאר המדינות כמו גם על הפלונטר הפוליטי במדינת ישראל

המשגיח רבי דן סגל: ממשלה כבר לא תהיה • האזינו
המשגיח רבי דן סגל צילום: שוקי לרר

המשגיח הגה"צ רבי דן סגל מסר בוועד מיוחד לשומעי לקחו בפסח שני שיחה מיוחדת, בדבריו עמד על המצב הכלל העולמי, כמו גם הפלונטר הפוליטי במדינת ישראל ועל הסיכויים להרכבת ממשלה. להלן פנינים מדברותיו:

המשגיח פתח את התייחסותו לנגיף המשתולל, "כמה אנחנו צריכים לבקש, כעת הרי אתם רואים, העולם כמרקחה, זה נורא נוראות, מי פתי וסומא ולא רואה את מה שקורה בשטח, לא מיבעיא המגיפה שמשתוללת בעולם, ופה הקב"ה ריחם עלינו קצת, אבל בעולם כולו... כמה מתו כבר מזה.

אתם זוכרים את החז"ל, כל פעם שאני רואה את זה אני מתפעל מחדש, אמירה שרק חז"ל הקדושים יכולים להגיד, דבר כזה שהוא היפך הדעת, המדרש רבה כותב "שכן דרכו של הקב"ה לעשות שליחותו ע"י דברים קלים". הוא לא צריך אטום, "שכל המתגאים עליו שלח להם בריה קלה להיפרע מהם", למשל לטיטוס שלח יתוש בכדי להשמידו, כמובן שהקב"ה יכול לעשות הרבה יותר מיזה רק שהוא משתמש בזבוב "כדי להודיעך שאין בגאוותן ממש".

כיום שהגאווה כבר עלתה לשיא, עם כל ההמצאות, למרות שהקב"ה פיתח את כל ההמצאות, בכל אופן הרשעים חושבים שזה הם.

המדרש ממשיך, "ולעתיד לבוא", מתי זה לעתיד לבוא? היום!, "ולעתיד לבוא, עתיד הקב"ה להיפרע מהאומות על ידי דברים קלים, שנאמר בישעיה 'והיה ביום ההוא ישרוק ה' לזבוב אשר בקצה יאורי מצרים ולדבורה אשר בארץ אשור'". אם חז"ל היו אומרים נגיף אז לא היו מבינים מה שהם אומרים, זה מה שהיה אז, זבוב, בריה קלה, לכן כתוב זבוב.

צריך להבין, מה הפירוש שהקב"ה ישרוק לזבוב? מה הוא כבר יכול לעשות הזבוב, אלא הזבוב זה הנגיף.

"יתירה מזו" המשיך המשגיח, "הוא יכל לכתוב יפרע ע"י דברים קלים וזהו, מה זה 'בקצה יאורי מצרים ועד ארץ אשור' אלא להסביר את מה שקורה היום בעולם, בהודו, בכל המדינות, בריטניה וכדו', קצה העולם ממש, איך זבוב יבוא פתאום ממקום נידח ויעשה משו שאם לא היינו יודעים על כוח של נגיף והיו אומרים לנו שיש איזה נגיף שיעשה שמות היינו אומרים תהיה אדם ריאלי, עזוב שטויות, מה זה נגיף שיילך ויבוא, אל תבלבל במוח".

ישרוק ה' לזבוב, כשאנחנו רואים את זה אנחנו רואים שה' שורק, הוא קורא להם, בכל מדינה. מי יודע, זה לא פשוט המצב כמה צריך רחמי שמים, אבל כמו שהתנא אומר, שום דבר לא יעזור, "אין לנו על מי להישען".

צריך שהקב"ה ירחם ויאמר לצרותינו די, כמה אצלנו מתו מיזה ומהמחלה הנוראה בשנים האחרונות, ד' בא להראות את הארץ, צריך להתחזק בו יתברך ובתורתו הקדושה, וללמוד כראוי בעז"ה ולהתחזק בתפילות בהם נשענים על הקב"ה, מעשים טובים, מידות טובות, כל מה שצריך.

וכאן עבר המשגיח להתייחס למצב הפוליטי הסבוך בארצנו, כאשר זה כבר סבב הבחירות הרביעי ועדיין אין הכרעה ברורה, "אבל מי פתי שלא רואה, כמו שהגאון כותב על פירוש המילים 'בעגלא ובזמן קריב', כשיגיע הזמן הכל ירוץ, ופה בארץ? אתם חושבים שתהיה ממשלה? אני אומר לכם שלא. ממשלה כבר לא תהיה! מאיפה אני יודע? מרוח הקודש? יש לי אמנם אבל אני לא מנצל את זה לזה (בחיוך) אני מנצל לדברים אחרים".

מאיפה אני יודע? אתם שואלים, זוהי גמרא מפורשת בסנהדרין אמר רבי חמא בר חנינא "אין בן דוד בא עד שתכלה מלכות הזלה מישראל". אומר רש"י מה הפירוש מלכות הזלה, 'שלא תהיה להם שום שולטנות לישראל אפילו שולטנות קלה ודלה'. המדינה הזאת זה הפירוש קלה ודלה, נעבאך שולטנות כזו... וכעת זה המצב "שתכלה" זה כלה, הם יעשו כך הם יעשו כך אבל זה כלה.

איך אמר פעם החפץ חיים, "סאיז דאך פשוט אז סאיז משיח'ס צייטן", - זה פשוט שזה ימות המשיח. אז הוא אמר את זה, היום זה כבר ברור ככה. רואים את זה בכל האופנים, בכל האסונות והמחלות... וזה שהעולם כולו כמרקחה, פחד פחדים. זה פשוט שאין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמיים, זה מה שנשאר. לכן צריך להתחזק, והקב"ה יראנו נפלאותיו וחסדיו שהכל יהיה ברחמים, ותחזינה עינינו תמיד היינו בטוחים, רק מה ביקשנו שיהיה ברחמים. בשובך לציון יהיה, אבל ביקשנו ותחזינה עינינו ברחמים. אמן. סיים המשגיח את דבריו.

המשגיח הרב דן סגל ממשלת ישראל פסח שני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד