י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
בניגוד לשמועות

למרות שלא ידליק: המשפיע רבי מיילך ישהה במירון

לאחר שאין אישור עדיין להדלקה של רבי מיילך בליל ההילולא במירון ובעקבות שמועות שנפוצו שידליק במקום אחר. המקורבים מזימים את השמועות

למרות שלא ידליק: המשפיע רבי מיילך ישהה במירון
הרה"צ רבי אלימלך בידרמן במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

הדיונים סביב הדלקתו של המשפיע הגאון הצדיק רבי אלימלך בידרמן במירון המסעירים את עולם החסידות הגיעו למבוי סתום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי למרות הניסיונות הן של חצר תולדות אהרן ואישים נוספים להגיע להבנות עם המשטרה לאפשר למשפיע לקיים הדלקה לאלפי חסידיו ומעריציו נדחו לעת עתה. 

בחסידות תולדות אהרן אף הסכימו להקצות את שטחם ולהוריד משעות ההדלקה שלהם לטובת ההדלקה של רבי מיילך, כך גם ההדלקה של הרב ארוש ועוד אך כל הניסיונות לא הועילו לקבל אישור מהמשטרה שהסכימו רק בבוקר מה שיגרום לאנשים שלא ילכו להתפלל תפילת שחרית.

בעקבות כך שר' מיילך לא ידליק במירון נפוצו שמועות כשביכול רבי מיילך ידליק השנה בל"ג בעומר בצפת או במקומות אחרים בארץ, מבהירים מקורביו כי רבי מיילך לא עוזב את מירון בל"ג בעומר כלל, ובכל היום הקדוש ישהה באתרא קדישא מירון.

לדברי אחד המקורבים "אכן בצעד תמוה החליט מי שהחליט שלא לאפשר את קיום ההדלקה בראשותו במירון, הדלקה שמשכה אליה אלפים רבים מכל גווני הקשת של יהודים שביקשו להתרומם ולהתעלות ביום גדול ונשגב זה, ולשמוע את צוף אמריו ודברי ההתעוררות שלו, אבל אנחנו לא נכנסים לנסיבות שהביאו את ההחלטה, אלא רק לעדכן את הציבור בעקבות השמועות הסותרות". 

אותו מקורב מדגיש כי אין הדלקה בראשותו בכל מקום אחר בגליל, אלא ר' מיילך יתפלל עם כל עמך בית ישראל במירון, לישועות הכלל והפרט.

אלפי חסידיו של רבי מיילך בהדלקה בשנת תשע"ט במירון. צילום: דוד כהן - פלאש 90 

רבי אלימלך בידרמן ל"ג בעומר הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד