י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"בגלל שאני אישה"

בפגישה עם ארדואן: הנציבה נותרה ללא כיסא ונפגעה עמוקות

בעקבות התקרית בה נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הגיעה יחד עם נשיא המועצה האירופית לפגישה עם נשיא טורקיה אך נותרה ללא מקום לשבת ונדחקה לאחור, היא מתייחסת לפרשה ומספרת כי נפגעה מכך. "רק בגלל שאני אישה"

בפגישה עם ארדואן: הנציבה נותרה ללא כיסא ונפגעה עמוקות
ארדואן צילום: דוברות נשיא טורקיה

‏נשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין הגיעה יחד עם נשיא המועצה האירופית שארל מישל, לפגישה עם נשיא טורקיה ארדואן, ואף אחד שם לא חשב שמן הראוי כי ליד דגל טורקיה ודגל האיחוד האירופי יוצבו 3 כסאות ולא 2.

‏שארל מישל, מיד התיישב לצדו של ארדואן, ופון דר ליין הוגלתה לספה המרוחקת. היא סיפרה כמה נפגעה מן התקרית: "אני האישה הראשונה שמכהנת כנשיאת הנציבות האירופית ואני מצפה שיתייחסו אלי כאל נשיאה. חשתי לבד כאישה וכאירופאית".

אתמול (שלישי) היא התייחסה לתקרית ואמרה שהיא נפגעה. טורקיה ספגה ביקורת על הזלזול, כמו גם נשיא מועצת האיחוד האירופי צ'רלס מישל, שלקח את הכיסא היחיד ליד ארדואן.

פון דר ליין אמרה שהיא לא יכולה לראות שום סיבה מדוע היה צריך להתייחס אליה באופן שונה ממישל, שהתנצל על תפקידו בפרשה. "אני האישה הראשונה שהפכה לנשיאת הנציבות האירופית. אני נשיאת הנציבות האירופית. וכך ציפיתי שיתייחסו אלי כשביקרתי בטורקיה לפני שבועיים כמו נשיאת הנציבות, אבל לא קיבלתי יחס כזה". כך אמרה למחוקקים באיחוד האירופי. "אני לא יכולה למצוא שום הצדקה לאופן שבו התייחסו אלי, אז אני חייבת להסיק שזה קרה בגלל שאני אישה. האם זה היה קורה אם הייתי לובשת חליפה ועניבה? בתמונות של פגישות קודמות, לא ראיתי מחסור בכיסאות. אבל שוב, גם לא ראיתי אף אישה בתמונות האלה".

הפגישה נערכה לתיקון היחסים המתוחים בין האיחוד האירופי לטורקיה. גברת פון דר ליין ומישל קיימו שיחות עם הנשיא ארדואן בארמון הנשיאות שלו. אבל כששלושת המנהיגים באו לשבת, היו רק שני כיסאות. מר מישל ומר ארדואן התיישבו בשני כסאות בסגנון עות'מאני מוזהב והשאירו את נשיאת הוועדה עומדת. בצילומים נראתה גברת פון דר ליין נדהמת.

גברת פון דר ליין התיישבה בסופו של דבר על ספה, הרחק מהמנהיג הטורקי ומול שר החוץ הטורקי.

הנציבות האירופית רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד