ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
המליארדר האוסטרלי חוזר

מאחורי הקלעים: קמפיין גוטניק נגד ממשלת בנט

המיליארדר האוסטרלי יוסל גוטניק חוזר בקמפיין נגטיבי נגד ממשלת בנט וחושף שורה של גילויים מסעירים ממזכיריו של האדמו"ר מליובאוויטש זצ"ל. 'בחדרי חרדים' עם הפרטים מאחורי הקלעים של קמפיין 'נתניהו טוב ליהודים'

מאחורי הקלעים: קמפיין גוטניק נגד ממשלת בנט
האדריכלים הרב גוטניק והרב אהרונוב צילום: באדיבות המצלם

ביומיים האחרונים הופיע קמפיין אגרסיבי בעיתון 'ישראל היום', מטעמו של המיליארדר החב"די האוסטרלי יוס'ל גוטניק שכותרתו, "ממשלת בנט ממשלת שמאל, בושה חרפה בזיון התורה", על המודעות הוא חותם "שליח הרבי מליובאוויטש לשלמות הארץ".

גוטניק מצא את עצמו מותקף על ידי חסידי חב"ד שלא ראו בעין יפה את גרירתה של תנועת חב"ד לקמפיין שכזה.

כזכור, גוטניק היה בין מובילי הקמפיין האלמותי בשנת 96 'נתניהו זה טוב ליהודים' יחד עם ידידו הרב יוסף אהרונוב מי שלימים הפך להיות יו"ר חב"ד בישראל, קמפיין שלפי ההיסטוריונים נחל הצלחה רבה והוביל את נתניהו לראשונה אל בית ראש הממשלה.

גורמים בחב"ד ניסו לפנות למוסדות המרכזיים של החסידות בישראל ולבית הדין העליון של רבני חב"ד בכדי שיתנערו מהקמפיין והשלכותיו.

גוטניק בעקבות כך, החליט מצידו לפרסם לראשונה את כתב ידם של שני מזכיריו של הרבי מליובאוויטש הרב לייב גרונר והרב בנימין קליין המעידים על כך, כי הרבי באופן נדיר וחריג ביותר ביקש מהמיליארדר גוטניק לפעול בשליחותו בסיכול הקמת ממשלות שמאל תוך כדי שהוא אוסר עליו מלשמוע או להתייעץ עם עסקנים או גורמים חב"דיים בכירים ככל שיהיו בישראל.

עדותו של המזכיר האישי של הרבי מליובאוויטש הרב לייב גרונר בעניין גוטניק:

ההוראה הנדירה הגיעה עקב אירועי התרגיל המסריח שהתרחש בשנת תש"ן שמאחוריו התברר שעמדו עסקני חב"ד בישראל, שהוחלפו בצורה דרמטית בהוראתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל.

לפי גורמים בחב"ד, החשיפה של עדותו של המזכיר הרב קליין כי על הרב גוטניק לא לשמוע לרבני ועסקני חב"ד בישראל, הינה רעידת אדמה מכיוון שהרב קליין היה ידוע כמקורב מאוד לאותה הנהגה בישראל שהוחלפה.

עדותו המפתיעה בכתב של מזכיר הרבי הרב בנימין קליין על גבי פס"ד של בית הדין:

הרב קליין כתב את דבריו על מכתב בית דין רבני חב"ד שהופנה לרב גוטניק בשנת תשנ"ט על פי בקשת הרב מיידנציק, בבקשה ממנו לחדול לסייע לנתניהו בבחירות מול אהוד ברק, על כך מעיד הרב קליין כי גוטניק איננו מחויב לשמוע לבית הדין, מה שאילץ את בית הדין לחזור בו מהדברים שכתב.

למרות זאת, חב"ד הרשמית היום שומרת על שתיקה נוכח הקמפיין של הרב גוטניק וממלאת פיה מים. הרב גוטניק נשאל השבוע מה הוא אומר על השתיקה של מי שהיה עמיתו לקמפיין נתניהו טוב ליהודים, והשיב: "כל השנים העסקנים והרבנים הפריעו לי, חוץ מהרב אהרונוב שהוא עבד נאמן לרבי".

"הרבי, אף שאסר עלי לדבר עם רבני ועסקני חב"ד בארץ, התיר לי באופן חריג לדבר רק איתו והעיד עליו בכתב שהוא עבד נאמן, "לדעתי הוא חושב שהקמפיין מצוין" סיכם הרב גוטניק.

מי שנחשבת כמקורבת של המיליארדר האוסטרלי היא הפוליטיקאית ח"כ איילת שקד, שרבים מביעים תקווה שברגע האחרון בהשפעתו של גוטניק תחליט שקד לנטוש את בנט עם חבריה מימינה.

יוסף גוטניק חב"ד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד