י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
סאגת הבוררות ב'אגודת ישראל' חוזרת

פרסום ראשון | פרוש ואייכלר דורשים לפתוח בדיונים המכריעים

לאחר ההחלטה שקבעה שינויים היסטוריים בהרכב רשימת 'אגודת ישראל' וקידמה את בעלזא ואייכלר, דורשים כעת ציר פרוש-אייכלר לפתוח בהמשך הדיונים בנושאים הנוספים שעל הפרק. השניים שיגרו מכתב לנציגי גור וויז'ניץ. הערכה: הדיון ימשך זמן ממושך וילווה בהשמצות הדדיות

פרסום ראשון | פרוש ואייכלר דורשים לפתוח בדיונים המכריעים
ישראל אייכלר ומאיר פרוש צילום: אהרן קרון, פלאש 90

לאחר המתיחות שליוותה את מערכת הבחירות לכנסת ה-24 והובילה לפיצול ב'אגודת ישראל', כאשר מאיר פרוש וישראל אייכלר מתנהלים כסיעה נפרדת מזו של ליצמן, הקרבות יחזרו בקרוב לסדר היום החרדי.

ערב הבחירות דרשו פרוש ואייכלר הבהרות בסדרי המקומות, חלוקת כספים במוסדות המפלגה וכן את שאר המחלוקות שבין הסיעה המרכזית (גור) והסיעה המאוחדת (ויז'ניץ) לבין שלומי אמונים ובעלזא.

כזכור, בתום ימים של קרבות הכריעו גדולי ישראל חברי מועצת גדולי התורה לקיים על הליך בוררות, שהחלק הראשון כבר התנהל ערב הגשת הרשימות והוחלט על שינוי סדרי המקומות ההיסטורי במפלגה.

אז סוכם, כי המשך הליך הבוררות שיפתח אחד ולתמיד את כל המחלוקות יחל לא יאוחר מראש חודש אייר, כעת באים סגן השר מאיר פרוש וחה"כ ישראל אייכלר בדרישה לפתוח את ההליך.

פרוש ואייכלר שיגרו מכתב אל נציגי גור וויז'ניץ, בו דרשו כי לאחר שנחתם על פתיחת הדיונים, על הצדדים למצוא תאריך לדיון החמישי והמכריע ולקבוע תחילת דיונים כדי לברר את המחלוקות, כשהערכה היא כי הדיון ימשך לתקופה ארוכה וילווה בהמון השמצות הדדיות.

כזכור, עד כה נקבע כי ארבעה דיינים מוכרים ייצגו את המפלגות, הדיין הרב יצחק מאיר בלסברג שמייצג את חסידות גור, הרב משה אורי אייזנשטיין שמייצג את שלומי אמונים, בויז׳ניץ שכרו אל שרותיו של הרב מאיר הייזלר ובבעלזא החליפו דיינים, והרב אברהם דירנפלד ייצגם בדיונים.

ישראל אייכלר מאיר פרוש אגודת ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד