י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מי ימלא את מקומו?

הורי החלאק'ה הופתעו: הרבי לא שב לל"ג בעומר

דרמה בחצר הקודש דושינסקיא: מעמד קבלת פנים לאדמו"ר ומעמדי ההדלקה והחלאק'ה לילדי החסידות לא יתקיימו השנה בירושלים עקב אי חזרתו של הרבי מניו יורק לפני ל"ג בעומר. כל הפרטים על החזרה לארץ שבוטלה ברגע האחרון  

הורי החלאק'ה הופתעו: הרבי לא שב לל"ג בעומר
הרבי מדושינסקיא בהדלקה בשנים עברו צילום: שלומי טריכטר

האדמו"ר מדושינסקיא השוהה בימים אלו בארצות הברית, יערוך את אירועי הילולת הרשב"י לראשונה בצל החסידים בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין ניו יורק ולא בירושלים במחיצת מאות החסידים. 

כפי שדיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', בערב חג הפסח האחרון האדמו"ר מדושינסקיא יצא לארה"ב לעשות את חג הפסח בצל חותנו הגדול הישיש גאב"ד סיגעט רבי יקותיאל יהודה מייזליש, כשהתבטא למקורבים: "חייב אדם בכבוד חמיו שייך גם לרבי'ס".

כאמור, את ימי הפסח עשה הרבי יחד עם הרבנית בצל חותנו בסיגעט ללא משמשים ומקורבים, ובחול המועד יצא הרבי ממעונו להשתתף ב'כינוס תלמידים רבתי' שאורגן על ידי' התאחדות תלמידי 'בית יוסף צבי' בארה"ב.

עם תום ימי החג, הצטרף לנסיעה מנהל המוסדות הרב יוסף צבי ניילנדר למסע גיוס כספים עבור הישיבה, בין היתר ביקרו בבתי האדמ"רים מויז'ניץ רחמסטריווקא וסאטמר וכן ביקור מיוחד בבית מחותנו הנגיד ר' יענקל פלדמן. כמו כן, שבת מיוחדת התקיימה בלוס אנג'לס עבור תורמי ונגידי מוסדות דושינסקיא בארץ ובחו"ל שם נרשמה הצלחה כבירה.

את הימים האחרונים בניו יורק העביר האדמו"ר בקרית יואל מונרו, שם השתתף במעמד 'יציקת הבורות' ומסיבת לחיים לרגל הרחבת בית המדרש 'אהל פייגא' סאטמר, בנשיאות בנו הרה"צ רבי דוד דוב דושינסקיא אב"ד 'אהל פייגא', לצד מחותנו האדמו"ר מהר"א סאטמר.

במודעות שפורסם בקרב חסידי דושינסקיא בארץ, תחת הכותרת "רצוננו לראות את מלכנו" הודיעו בהתרגשות על 'מעמד קבלת פנים' בשילוב 'מעמד הדלקה לכבוד הרשב"י' שיתקיים ביום חמישי עם שובו ארצה של הרבי, אך שמחת הולדת הנינה נכדה אצל בנו הרה"צ רבי דוד דוב דושינסקיא, בת לחתנו ר' ברוך רוקח, הביאה לביטול האירועים, וחזרתו של הרבי נדחתה בכמה ימים.

המודעה על קבלת הפנים שתוכננה לאדמו"ר ולבסוף בוטלה

בחסידות לא קיבלו את דבר ביטול מעמד החלאק'ה ואי חזרתו של הרבי כדבר מובן מאליו, מקורבים בירושלים ניסו לשנות את דעתו של הרבי, בהתחשב בכך שבדושינסקיא המנהג לא לנסוע למירון בל"ג בעומר בפרט לבחורי הישיבות, וכפי שהמהרי"ץ מדושינסקיא זצ"ל נהג לומר "רבי שמעון איז דא".

ל'בחדרי חרדים' נודע שעל פי בקשת הרבי, ההדלקה המרכזית בחצר הקודש בירושלים, תתקיים כמידי שנה ברחבת חצרות שמואל הנביא 54/62 כשלפי המסתמן אך עדיין אין תשובה סופית כי את מקומו של האדמו"ר בהדלקה ימלא גאב"ד 'העדה החרדית' הגרי"ט וייס. לאחר מכן יתקיים סעודת הילולא לקהל החסידים בראשות חבר הבד"צ הדיין הגאון רבי יעקב מנדל יורוביץ.

כאמור, הרבי יישאר בניו יורק לעוד כמה ימים לרגל השמחה במעונו, מעמד הדלקה יערוך בשכונת ויליאמסבורג בקרב קהל חסידי ואוהדי דושינסקיא, ובשבת ישבות בקרית יואל מונרו שם ישתתף בשמחת הקידושא רבא לרגל הולדת הנינה.

חסידות דושינסקיא ל"ג בעומר הדלקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד