י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
"אל תרמה את הצופים"

קרב בין עיתונאי 'הארץ' לפרשן שמייצג את 'העבודה'

על רקע ניסיונות הרכבת הממשלה בגוש השינוי, היועץ האסטרטגי רונן צור, שמנהל בימים אלו את המו"מ של מפלגת 'העבודה', מופיע באופן קבוע כפרשן בתוכניתו של רפי רשף. כתב 'הארץ' לא מרוצה מכך ותקף | מי שהצטרפה בעל כורחה לדיון היא המגישה רינה מצליח

קרב בין עיתונאי 'הארץ' לפרשן שמייצג את 'העבודה'
חיים לוינסון/רונן צור צילום: משה שי, פלאש 90/כאן 11

בעוד במפלגת 'העבודה' דורשים את תיקים הבכירים, היום (רביעי) יועצה למשא ומתן רונן צור, עורר את זעמו של כתב 'הארץ' חיים לוינסון על כך שהוא מופיע באופן קבוע כפרשן בתוכניתו של רפי רשף ב'ערוץ 12'.

צור, אשר היה יועצו של בני גנץ, מנהל בימים אלו את המגעים מטעם מפלגת 'העבודה' ומרב מיכאלי על התיקים והתפקידים בממשלת השינוי שתקום.

הדבר גרר ציוץ ביקורתי במיוחד של כתב 'הארץ' חיים לוינסון נגד רשף, על כך שהוא מביא את צור כפרשן קבוע לתוכנית.

"‏רונן צור מנהל את המו"מ מטעם מפלגת העבודה, ויושב ברגע אצל רפי רשף כפרשן פוליטי", צייץ לוינסון ופנה אל המנחה רשף, "בחייאת רפי, אתה עיתונאי גדול, אתה לא יכול לעשות דבר כזה. יועצים אסטרטגיים אינם פרשנים פוליטיים. אל תרמה את הצופים".

בתגובה, רונן צור צייץ ועקץ: ‏"‎אני ממש פונה ללב של עורכי התכניות בכלי התקשורת: תנו לחיים להופיע קצת. אני ממש חושש ממה שהוא יעשה לעצמו אם התקפי הקנאה האלו יימשכו. זה ממש פיקוח נפש כבר. רחמים, אבא".

לוינסון לא נותר חייב, וכתב: ‏"שמעו סיפור: חודשים על גבי חודשים פונים אלי לבוא ל'פגוש את העיתונות'. אבל אין לי כוח בשבת לנסוע לנווה אילן".

"לפני איזה חודש", חושף לוינסון, "סתם לקטע, חשבתי: אגיד שמוכן לבוא אבל בתנאי שאין יועצי תקשורת כמו רונן צור. חשבתי שיסרבו וירדו ממני. אממה? הסכימו. זרקו את רונן, רק שאבוא. יסתפק ברפי".

רינה מצליח, אשר מגישה את 'פגוש את העיתונות', מיהרה להכחיש: ‏"‎לא היה ולא נברא. מכוער ודוחה", לוינסון שאל בתגובה: ‏"‎רינה, לתת פה צילום מסך?".

"‏‎תן צילום מסך שמוזכר בו רונן נראה אותך. החלפנו את כל הצוות אחרי הבחירות אל תייחס לעצמך חשיבות גדולה כל כך", צייצה מצליח, לוינסון מיהר לשלוח: ‏"‎היי רינה הינה הקטע הרלוונטי. חוששני שמדבר בעד עצמו".

"ולגבי "החשיבות שאני מייחס לי" - לא אשתמש בפרטים משיחתנו הטלפונית שבוע שעבר, משום שבניגוד לרונן צור, אותך אני מעריך", הוסיף.

בהמשך מחק לוינסון את הציוצים בהם הגיב לצור, וכתב: ‏"רואה שהקטטה עם 'פגוש' קצת הפכה להיות מכוערת מדי, והיא בעיני לא העיקר העיקר הוא שמנהל צוות מו"מ של מפלגה לא צריך לשבת פרשן בחדשות, אלא מרואיין על המו"מ של מפלגתו הוא וזהו. זה נראה לי סטנדרט בסיסי. ביי", ציין.

רינה מצליח רונן צור הארץ חיים לוינסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד