י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
וּבְמִלְחֶמֶת אֵשׁ דַּת

בעקבות מעצר 'עריק' > פרסום ראשון: 'הפלג' יחסמו את הדרכים למירון

אנשי 'הפלג הירושלמי' מתכוונים לשבש את העלייה לציון הרשב"י במירון, זאת במחאה על מעצרו של תלמיד ישיבה עריק, השוהה בכלא 6. "עולם התורה ייצא לזעוק על המשך רדיפתו בא"י על ידי אלו שרוצים שח"ו תשתכח תורה מישראל", נמסר מטעם מארגני המחאות בכמה צירים מרכזיים

בעקבות מעצר 'עריק' > פרסום ראשון: 'הפלג' יחסמו את הדרכים למירון
מפגיני 'הפלג' חוסמים את התנועה בירושלים -ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משה ענתבי, תלמיד ישיבה המשויך ל'פלג הירושלמי', נעצר אתמול (שלישי) על ידי המשטרה, לאחר שהתגלה כ'עריק', בשעה שהתפלל על ציון רשב"י במירון. המשטרה העבירה את הבחור למשטרה הצבאית והוא הועבר לכלא 6.

בעקבות המעצר, ב'פלג הירושלמי' נערכים לצאת מחר למחאות בצירים הראשיים בזמן שמאות אלפי בני אדם יעשו את דרכם לציון הרשב"י. ב'פלג' מגדירים את מעצרו של הבחור כ"מעצר נפשע".

"בעקבות מעצרו הנפשע אמש של הבחור החשוב משה ענתבי במהלך השתטחותו על קבר הרשב"י בהר מירון, ייצאו רבבות אלפי ישראל להפגנות מחאה וזעקה נגד מעצר בחור ישיבה בעוון לימוד תורה", נמסר מ'הפלג הירושלמי'.

יצויין, כי בשעה זו מתכנסים רבני הוועדה להצלת עולם התורה במעונם של גדולי התורה, ובין היתר נשקלת האפשרות להורות על מחאות ענק שיתקיימו מחר (חמישי) בדרכים המובילות להר מירון, וביניהם כביש 6 ו-2.

בכיר במשטרה אומר ל'בחדרי חרדים' כי העצור "ירק והשליך חפצים על שוטרים בציון הרשב"י - ולכן נעצר".

מהוועדה להצלת עולם התורה נמסר: "עולם התורה ייצא לזעוק על המשך רדיפתו בארץ ישראל על ידי אלו שרוצים שח"ו תשתכח תורה מישראל. אנו סמוכים ובטוחים בזכותו ובזכות תורתו של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שנרדף גם הוא על ידי השלטונות בשל לימוד התורה, שתעמוד לכל מי שמוסר את נפשו על המשך לימוד התורה בטהרתה בארץ ישראל, כי לא תישכח מפי זרעו. וכדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו".

ל"ג בעומר הפלג הירושלמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד