י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
המחלוקת של בנט ושקד

שוב ייפול למלכודת? בגוש השינוי חושדים בגנץ

נראה כי האופציה של ממשלת שינוי עושה צעדים משמעותיים לקראת הסכמות | בגוש השינוי חושדים כבר מס' ימים שגנץ מנהל מגעים עם נתניהו שמציע לו את הבכורה ברוטציה על ראשות הממשלה | ב'ימינה' נרשמים חילוקי דעות בין בנט לשקד בנוגע לאופי הממשלה אליה ייכנסו 

שוב ייפול למלכודת? בגוש השינוי חושדים בגנץ
גנץ ונתניהו בכנסת צילום: ALEX KOLOMOISKY/POOL

באופן סוריאליסטי, בעוד בנימין נתניהו נאבק ביו"ר כחול לבן בני גנץ בממשלה, כשהשיא הגיע אמש (שלישי) בישיבת ממשלה דרמטית ועמוסה באמוציות וצרחות, שבה דרש גנץ למנותו לשר משפטים, ראש הממשלה מנהל במקביל מגעים עם גנץ ומציע לו את הבכורה על ראשות הממשלה בתמורה לכניסתו לממשלה.

הפרשן עמית סגל מדווח הערב (רביעי), כי בגוש המרכז-שמאל חושדים בימים האחרונים, שמתקיים ערוץ חשאי בין גנץ לנתניהו ומשהו מתרחש שם. החשש בגוש השמאל שגנץ שוב ייפול למלכודת שטומן לו נתניהו ויתפתה להצעתו לכהן ראשון ברוטציה.

סגל טוען כי לדעתו הסיכויים למהלך כזה די קלושים, ולדבריו לגנץ נוח שחושבים כך, כדי להבטיח את מעמדו כשר הביטחון בממשלת לפיד-בנט לכשתקום.

בראיון שהעניק הערב ליונית לוי ב'חדשות 12', התחמק גנץ מספר פעמים מלהשיב ברורות ונחרצות, האם ייעתר להצעתו של נתניהו לכהן ראשון ברוטציה ורק השיב כי נושא זה אינו על הפרק כלל, מה שאולי מעלה חשד כי הוא משאיר לעצמו מרחב תמרון.

עוד מדווח סגל על חילוקי דעות בתוך סיעת 'ימינה' בכל הקשור לממשלה עמה ילכו. סגל טוען כי איילת שקד עדיין רוצה מאוד ממשלת ימין ולא ממשלת שינוי, בניגוד לבנט שנוטה יותר למחנה השינוי.

בכל הקשור לממשלת שינוי אם תקום, הכתבת הפוליטית דפנה ליאל דיווחה ב'חדשות 12' כי בסביבת בנט רוצים להשאיר תיקים לחרדים שיצטרפו בהמשך לממשלה, אך לדבריה ליברמן שולל מהלך כזה וטוען שאם החרדים ייכנסו, הם יפילו את הממשלה.

במסגרת המאמצים שעושים באגף השינוי להרכבת ממשלה, נפגשו היום בנט ומנסור עבאס לראשונה. ב'כאן 11' ‏מדווח כי מה שקדם לפגישת עבאס-בנט, הייתה דרישה חד משמעית של יו"ר רע"ם להיפגש עם יו"ר ימינה. לכן היא התקיימה באופן פומבי ואחריה פורסמה הודעה מטעם בנט. עוד נטען כי גורמים אומרים שהושגה התקדמות משמעותית בדרך לממשלה.

נפתלי בנט איילת שקד בני גנץ ממשלת בנט לפיד רוטציה בראשות הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד