י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
רוצים להפוך את ירושלים לתל אביב

בגלל הרכבת הקלה: הקנאים בארה"ב יפגינו היום מול הקונסוליה

לאחר שהוציאו מודעות מחאה עם הכותרת "ר' איד, חטפת פעם מכות רצח?" בארה"ב יפגינו היום מול הקונסוליה הישראלית במנהטן במחאה על עבודות הרכבת והמעצרים במאה שערים 

בגלל הרכבת הקלה: הקנאים בארה"ב יפגינו היום מול הקונסוליה
מול הקונסוליה: הפגנה על גיוס בנות צילום: באדיבות המצלם

אחרי העצרת הגדולה שהתקיימה השבוע ברחבת העדה החרדית נגד סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים, ייצאו היום (רביעי) בארה"ב מאות קנאים להפגין ולמחות מול הקונסוליה הישראלית בארה"ב נגד הרכבת הקלה ונגד המעצרים והפשיטות המשטרתיות בקרב מפגיני העדה החרדית וארגוני צדקה וחסד במאה שערים.

גם בחסידות סאטמר הכריזו על הפגנת ענק שתתקיים בשבוע הבא בנושא. בתוך כך, התאחדות הרבנים בארה"ב וקנדה פרסמה מכתב חריף בגנות הרכבת הקלה כמו גם נגד גל המעצרים והפשיטות.

בהודעות שהופצו בקהילות החרדיות בחו"ל נכתב (ביידיש): "אחיכם נקיי הדת שבירושלים עומדים בפני רדיפות ברבריות מהמשטרה הציונית, בואו להשתתף במאבק למען קדושת ירושלים. בהמשך מתארת המודעה את המכות שחטפו מפגיני העדה: ר' איד, האט איר שוין אמאל געכאפט שאק באמבעס? (ר' איד, חטפת פעם מכות רצח?). זה לא קורה לא ביפן לא ברוסיה ולא באיראן, אלא עמי בבית בפלטרין של מלך ירושלים עיר הקודש. תבואו למחות בתכנית שמנסה להפוך את ירושלים לתל אביב.

בתוך כך, לאחר שהאדמו"ר מהרי"י מסאטמר דיבר בחריפות בסעודה שלישית נגד הרכבת הקלה בירושלים ונגד רדיפת העדה החרדית, גם חסידות סאטמר הכריזה היום על יציאה להפגנת ענק בשבוע הבא נגד הרכבת הקלה והמאבק המשטרתי נגד מפגיני העדה.

במודעות שפורסמו היום ברחבי החסידות נאמר כי "ביהדות החרדית מתכוננים להרעיש תבל ומלואה נגד רדיפת הדת בארצינו הקדושה, במעמד אלפי ישראל זקנים עם נערים, על פי קריאת הקודש של הרבנים הגאונים והצדיקים שליט"א, שיתקיים בשבוע הבא.

בתוך כך גם התאחדות רבני ארה"ב וקנדה פרסמה מכתב חריף בשם מאות הרבנים שתחתיה – נגד המשך סלילת הרכבת הקלה בשכונות החרדיות בירושלים, כשהם מגנים גם את גל המעצרים בקרב המפגינים וארגוני הצדקה וחסד.

במכתבם פירטו הרבנים בהרחבה את מאורעות השבועות האחרונים בקרב בני העדה החרדית והבהירו כי "חלילה לנו לחשות ולראות כבלע את הקודש, ועלינו להיחלץ חושים לבוא לעזרת השם בגיבורים, ותיעשה כל הגולה כמדורת אש להרעיש תבל ומלואה ולהזעיק שמים וארץ על עתידה של ירושלים עיר הקודש ועל צרת אחינו בני ישראל ולקרוא אל ה' בחזקה לבל יניח שבט הרשע על רוגל הצדיקים".

הרכבת הקלה קונסוליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד