כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
תם עידן נתניהו?

בדרך לממשלה: בנט וסער במרתון שיחות; הציבו יעד

בעוד המנדט עדיין אצל נתניהו, ראשי 'תקווה חדשה' ו'ימינה' במרתון שיחות עם יועצים וחברי מפלגותיהם, במטרה להקים ממשלה כבר בתחילת השבוע הבא, כדי לא להעביר את המנדט ללפיד, שעליו הם לא סומכים | סער החליט שלא ללכת עם נתניהו ויהי מה

בדרך לממשלה: בנט וסער במרתון שיחות; הציבו יעד
נפתלי בנט וגדעון סער צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע ניסיונות השכנוע של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הערב (רביעי) דווח כי יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט ויו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער קיימו "מרתון" שיחות במטרה להרכיב קואליציה.

על פי הדיווח ב'כאן 11', השנים שוחחו היום בכנסת עם חברי הכנסת במפלגותיהם והיועצים שלהם, במטרה להציג ממשלה כבר בתחילת השבוע הבא - אחרי פקיעת המנדט של נתניהו.

הסיבה שראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' מעוניינים להרכיב את הממשלה כבר בתחילת השבוע, היא שהם אינם רוצים שהמנדט יגיע אל יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, משום שהם עדיין לא סומכים עליו לגמרי.

בנוסף, דווח כי לאחר ששקל להסכים להצעות של נתניהו להיות ראשון ברוטציה, יו"ר 'תקווה חדשה' החליט כי לא ילך לממשלה עם גוש נתניהו, ולכן הוא מקדם את קואליציית השינוי.

מוקדם יותר היום דווח ב'ישראל היום' כי בגוש השינוי מתקדמים לקראת כינון ממשלה, ואף גיבשו את חלוקת השרים.

על פי הדיווח, הממשלה תחולק לשלושה גושים שונים, כאשר כל אחד יקבל 8 תפקידי שרים: גוש הימין - בנט וסער, גוש המרכז - ליברמן וגנץ וגוש השמאל - לפיד, מרצ והעבודה.

בממשלה, כך על פי הדיווח, יכהנו 23 שרים וראש הממשלה, וכל גוש כאמור יקבל שמונה תפקידים, כאשר תפקיד ראש הממשלה יהיה בחלק הראשון בגוש הימין, ובחלק השני יעבור לידי גוש השמאל.

אם וכאשר יצליחו להרכיב ממשלה, והיא תהיה על פי סדר החלוקה שפורסם כעת, מי שיהיו בעמדת הכרעה בכל הצעה שתעלה על שולחן הממשלה הם בני גנץ שצפוי לדרוש את משרד הביטחון ואביגדור ליברמן שצפוי לדרוש ולקבל את משרד האוצר.

ממשלת בנט לפיד נפתלי בנט גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד