י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסתה לשנאה ואלימות

לראשונה: אונר"א זוכה לגינוי מפרלמנט האיחוד האירופי

בהחלטה תקדימית - פרלמנט האיחוד האירופי מגנה לראשונה את סוכנות הפליטים אונר"א בטענה להסתה לשנאה ואלימות בחומרי הלימוד של הסוכנות

לראשונה: אונר"א זוכה לגינוי מפרלמנט האיחוד האירופי
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

לראשונה בתולדות בית המחוקקים האירופי התקבלה החלטה בגנות אונר"א בגין הסתה לשנאה בתוכניות הלימודים של סוכנות הפליטים הפלסטינית והיא נדרשה "להסירם מיידית".

ההחלטה הנדירה הגיעה לאחר פעילות מאומצת של מכון המחקר והמדיניות הישראלי IMPACT-se שפעל במשך תקופה מול מחוקקים בפרלמנט וחשף בדוחות שפרסם תכני לימוד שנכתבו ע"י אונר"א וכללו דחיית משא ומתן לשלום, קידום אנטישמיות, עידוד לג'יהאד והאדרת מחבלים וטרור. כך דיווח עומרי חיים בכאן 11.

בצד הפלסטיני ניסו להתנגד למהלך; אונר"א פעלה להורדת ההחלטה מסדר היום של בית המחוקקים וראש הממשלה הפלסטיני, מחמד אשתיה, אף פנה בשבוע שעבר לוועדת יחסי החוץ של הפרלמנט כדי להגן על התכנים שבספרי הלימוד הפלסטינים שבשימוש אונר"א: "אני ממליץ שתסתכלו גם על ספרי הלימוד הישראליים ותבררו אם הם תורמים לשלום או לא. להגיד שירושלים היא בירתה הנצחית של פלסטין זה לא הסתה, להגיד שלפליטים יש זכות לשוב לבתיהם זה לא דה-לגיטימציה לישראל", אמר.

חברת וועדת החוץ בפרלמנט ממפלגת העם האירופית (European People's Party), מרים לקסמן, אמרה לכאן חדשות כי "מדובר במסר חשוב וברור שיוצא היום מהפרלמנט האירופי ולפיו הוא דוחה שיח שנאה ואלימות בספרי הלימוד הפלסטיניים שבהם משתמשת אונר"א - פתרון שלו לסכסוך ניתן להשיג רק באמצעות חינוך חברות לחיות בשלום ובסבלנות הדדית", אמרה.

מאונר"א נמסר כי "הסוכנות לא מלמדת שנאה ואלימות בבתי הספר שלה אלא להפך. ההחלטה התקבלה בהסתמך על האשמות מוטות פוליטית. אונר"א פועלת בסביבה פוליטית ביותר ומיישמת מדיניות של 0 סבלנות לשנאה, אלימות ואפלייה".

כמה דוגמאות מהתכנים שמעבירה אונר"א בספריה: מתוך שיעור בכיתות ז' שבו נדרשים התלמידים לנמק מדוע "שרפו הציונים את מסגד אל-אקצא ב1969." (המסגד הוצת בידי צעיר נוצרי אוסטרלי שנקבע כי לקה "בסינדרום ירושלים")

מתוך שיעור בכיתות ט' שבו מובא כחלק מתרגיל בין התלמידים טקסט שמעודד את "ההתנגדות" נגד ישראל המתוארת כאומה רצחנית ואויבת. בטקסט גם מובע צער על נרמול היחסים של כמה ממדינות ערב עם ישראל.

האיחוד האירופי אונר"א

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד