ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"המצב קשה מאוד"

הקטסטרופה בהודו: 15 יהודים נפטרו מנגיף הקורונה

הקהילה היהודית של מומבאי בהודו לקתה גם היא בגל הקורונה האכזרי שפוקד את המדינה, 15 מבני הקהילה ההיסטורית בעיר נפטרו, כשעל פי הדיווחים במדינה, ישנם כ-3000 מתים ביום

הקטסטרופה בהודו: 15 יהודים נפטרו מנגיף הקורונה
אילוסטרציה צילום: unsplash

הגל השני האימתני שפוקד את הודו השפיע גם על הקהילה היהודית של מומבאי וגבה את חיי הקורבן האחרון שלה ביום שישי האחרון. ראלפי ג'יראד, מנהיג בולט באוכלוסייה היהודית הקטנה, אך ארוכת השנים בעיר, אמר לאתר Jewish News כי 15 מבני הקהילה בעיר נכנעו לנגיף.

לפי הערכות, כ-4,000 יהודים עדיין חיים במטרופולין מערב הודו, רבים מהם בשכונות מפותחות יותר. "כולנו עומדים בפני מחסור במשאבים, כולל חמצן, חיסונים, מיטות אשפוז, כוח אדם, רופאים, הכל", אמר ג'יראד ל- Jewish News. "אין בבית הכנסת תפילות במניין, אנו נמצאים בתנאי סגר בהתאם להנחיות הממשלה והרשויות".

לדבריו, נושא אספקת הציוד הרפואי ​​מחמיר, והמצב קשה מאד, וכי יתכן שמותו של היהודי האחרון ביום שישי היה נמנע אם המצב היה שונה מבחינת ציוד רפואי. "אפילו מוות אחד הוא אובדן גדול, מכיוון שהאדם הזה היה שורד אם המצב לא היה כה קריטי בגלל הנגיף המדבק הזה, שמשנה גם את מחזור המוטציה שלו", אמר.

עוד סיפר: "במומביי יש אוכלוסייה של כמעט 22 מיליון אנשים, כך שהצפיפות הגבוהה של האוכלוסייה לקמ"ר היא אחד הגורמים המאתגרים מכיוון שאנשים אינם יכולים, גם אם הם מתכוונים ורוצים, לשמור על המרחק החברתי שלהם מינימום מטר וחצי".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', הודו רושמת בימים האחרונים הדבקה מטורפת עם למעלה מ-300,000 מקרים יומיים רשמיים, של הידבקות בנגיף. בנוסף, מדי יום על פי הנתונים הרשמיים יש כ-3,000 מקרי מוות הקשורים לקורונה. המספרים שדווחו עד היום מדברים על כ-20 מיליון נדבקים, וכ-200,000 מתים, מתוך אוכלוסייה של כ-1.4 מיליארד אזרחים.

מספרים אלה אמנם מטרידים וגבוהים, אך מומחים ואפידמיולוגיים סבורים כי הקטסטרופה גדולה הרבה יותר. לטענת המומחים, המספר האמיתי של המתים עשוי להיות גבוה בהרבה ממקרי המוות שנרשמו עד כה על ידי מחלקות הבריאות השונות הנמצאות בפריסה ארצית של כל המדינות בהודו.

הודו מומבאי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד