י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

האישום: מזוודות הצדקה מברזיל הכילו סמים

כתב אישום חמור הוגש נגד יוסי שיף, החשוד בהברחת סמים • שיף פנה לשני בחורי ישיבה לשעבר שיסייעו לו לגייס כסף למטרות צדקה בברזיל, שם קיבלו מזוודות בהן הוטמנו סמים • ולא מדובר בפעם הראשונה

מזוודות הסמים שנתפסו בשדה התעופה. צילום: ימ"ר תל אביב
מזוודות הסמים שנתפסו בשדה התעופה. צילום: ימ"ר תל אביב

לבית המשפט המחוזי בתל-אביב הוגש הבוקר (ד) כתב אישום נגד יוסף שיף, בן 42 מכפר חב"ד, שנעצר לפני שלושה שבועות בפרשת הברחת הסמים מברזיל. הוא הואשם בייבוא סמים מסוכנים ובקשירת קשר לביצוע פשע. הפרקליטות ביקשה להאריך את מעצרו של שיף עד תום ההליכים נגדו.

על פי כתב האישום, שיף ואדם נוסף קשרו קשר לייבא סם מסוג קוקאין מברזיל, וגייסו לשם כך את הצעיר בן ה- 19, שעבד אצל שיף. הנאשם הציע לו לנסוע לברזיל, כדי להביא כספי תרומות לצרכי טיפול בנוער חרדי - בתמורה למימון הנסיעה ותשלום נוסף.

באפריל יצא הבחור לסאו פאולו, שם יצר עמו קשר אדם שהזדהה בשם "רוני" והעביר לו מזוודה, שלדבריו היו בה כספי תרומות.

הוא חזר לארץ והעביר את המזוודה לשיף. ביוני הוא התבקש לאתר אדם נוסף, כדי שיתלווה אליו לנסיעה נוספת, וזה הציע לארבעה מחבריו להצטרף אליו. שיף פגש את כוולם, אך פסל אחד מהם ואילו שלושה אמרו כי לא יוכלו לנסוע לברזיל.

לפני כחודש, הוא פנה לחברו מנחם רוזנברג והציע לו להצטרף לנסיעה לברזיל, כדי לגייס תרומות, וזה הסכים. שיף קנה לשניים כרטיסי טיסה ואף הסיע אותם לנמל התעופה בן גוריון. בברזיל הוטמנו במזוודות ותיקי עור משרדיים כמעט 10 קילוגרמים של קוקאין, והשניים נעצרו בנתב"ג מיד עם שובם לישראל.

"מעשיו של המשיב בוצעו תוך קשירת קשר להביא לישראל בתחכום ובעורמה כמות אדירה של סם מסוכן מסוג קוקאין", נכתב בבקשה להארכת המעצר של פרקליטות מחוז תל אביב. "כיוון שה'אחר', אשר המתין וקיבל אותו בברזיל והעביר לו את המזוודות בהן הוסלק הסם, לא נתפס ונעצר - קיים חשש סביר לשיבוש הליכי משפט, באם המשיב ישוחרר ממעצרו".

סמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד