י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
קשרים הדוקים

החרדים בניו יורק חלוקים בתמיכה במועמדים לראשות העיר

בעוד כחודשיים ייערכו בחירות לראשות עיריית ניו יורק | בזמן שנציגי החצרות הגדולות בבורו פארק התאחדו סביב המועמד הדמוקרטי, מנהיגים וקהילות אחרות הביעו תמיכה בלתי מסויגת דווקא ביריבו, המועמד אריק אדאמס, שאף ערך ביקורים אצל חלק מגדולי האדמו"רים

החרדים בניו יורק חלוקים בתמיכה במועמדים לראשות העיר
חרדים בניו יורק צילום: באדיבות המצלם

אתמול במהלך היסטורי, מוקדם מהרגיל, התאחדה קואליציה של מנהיגים יהודים וקבוצות מקומיות המייצגות את הקהילות היהודיות החרדיות בבורו פארק, והודיעו על תמיכתם באנדרו יאנג לראשות עיריית ניו יורק.

בהצהרה אמר המועמד לראשות העיר אנדרו יאנג "אני כל כך גאה שזכיתי לתמיכת הקבוצה המדהימה הזו של מנהיגי הקהילה, שרבים מהם פגשתי והכרתי ברמה האישית בשבועות האחרונים. הקהילה היהודית בניו יורק היא לא רק חלק מהעיר, היא גם תהיה קריטית לקאמבק של ניו יורק. היה מדהים בשבילי לבקר בבורו פארק, להיתקל באנשים בשדרה 13, לבקר בחנויות מקומיות - שם כל מי שפגשתי היה כל כך אופטימי לגבי העתיד של ניו יורק, התקווה והשמחה המורגשים ברחובות בבורו פארק הם תזכורת מוחשית למי שאנחנו בניו יורק".

בין הקהילות התומכות, אשי דמביצר, יואל רוזנפלד וחזקי רוזנברג מבאבוב, יעקב יוסף שטיינמץ, חזקי בלאו ונפתלי ריינר מבאבוב 45, אפרים פינק מבנות חיה, יצחק מיכל מושקוביץ ומאיר קופרשטיין מבעלזא, חיים פרידמן עסקן בכיר, אהרון וולז ויעקב לנדאו, מסאטמר, בערל לפקוביץ ונפתלי צבי שוורץ מסאטמר, יואל פרידמן מפופא, משה ויסמן וגרשון וייס מקלאוזנבורג, משה שייע קרמר מרחמסטריווקה.

אנדרו יאנג הוא דמוקרטי, אך מתנגד חריף לארגון החרם על ישראל. הוא אמר לפני כחודשיים, כי "תנועת ה-BDS לא מכירה בזכותה של ישראל להתקיים, אי הכרה בזכותה של ישראל להתקיים היא אנטישמית, אני מתנגד בתוקף ל-BDS, כפי שאמרתי אינספור פעמים, אדבר עם מנהיגים בימים הקרובים לפני פסח כדי לוודא שהם יודעים מה בליבי, אני מצפה לנסוע לישראל כראש העיר ולקדם את הקשרים הכלכליים החזקים בין ישראל לניו יורק".

אך בעוד שחלק מהקהילות בבורו פארק הביעו את תמיכתם באנדרו יאנג לראשות עיריית ניו יורק, מנהיגים יהודים רבים אחרים, מוסדות ועסקנים לא רק מבורו פארק, אלא גם מוויליאמסבורג, סטטן איילנד, פאר רוקאווי וקווינס ממשיכים לייצר צונאמי של התלהבות ותמיכה מלאה במועמד לראשות העיר אריק אדאמס על סמך יחסיו הטובים הקודמים עם החרדים כשהיה נשיא רובע ברוקלין.

בשבוע שעבר ביקר המועמד לראשות העירייה אריק אדאמס במוסדות רבים ולאחר מכן נועד עם הרבי ממונקאטש, איתו נפגש בעבר פעמים רבות, כדי לדון בסוגיות העומדות בפני הקהילה החרדית, ולקבל את ברכת האדמו"ר כשהוא מתמודד לראשות עיריית ניו יורק.

האדמו"ר אמר באחת הפגישות "עלינו לזכור את הכרת הטוב עבור אריק, לא רק בגלל מה שהוא הולך לעשות בעתיד כראש עיריית ניו יורק, אלא בגלל מה שהוא עשה למעננו בעבר", אמר האדמו"ר. "אדאמס תמיד מראה שהוא תומך באינטרסים של הקהילה שלנו, תמיד היה בצד הנכון של הפוליטיקה, אנחנו מכירים אותו".

אריק שמכהן כנשיא רובע ברוקלין מטעם המפלגה הדמוקרטית מאז 2013, הפך למועמד בולט לקראת הבחירות ביוני 2021, כשהוא מקבל תמיכה בלתי מסויגת מהציבור החרדי בניו יורק.

הוא שירת במשך 22 שנים במשטרת ניו יורק וסייע בגיוס 100 אפרו אמריקנים שיהיו אנשי קשר של האוכלוסיה האפרו האמריקנית והמשטרה כדי למנוע מקרי אלימות בין המשטרה לאזרחים. אריק אדאמס הוא תומך נלהב של הקהילה היהודית בניו יורק, הוא מגיע באופן קבוע לאירועים לשיפור היחסים בין הקהילות החרדיות, והעניק כספים לארגוני הקהילה הנדרשים, ארגון הצלה, ארגון השומרים, ארגון מתעסקים, וארגוני חסד שונים. לאחרונה הוא הצליח לגייס כספים לשם רכישת שני אמבולנסים חדשים המשרתים את ארגון 'הצלה' בוויליאמסבורג.

אריק אדאמס רגיש מאד לאוכלוסייה החרדית, בהיותו בן לאוכלסיה מוחלשת, כאשר בעצמו התמודד עם אלימות משטרתית קשה מאוד לפני 40 שנה, כאשר שוטרים היכו אותו ללא סיבה, אך ורק בגלל שהיה שחור. הוא תומך נלהב בארגון השומרים של ניו יורק, תמיד מגיע לכל אירוע נגד אנטישמיות ונלחם מאד למען תקציבים לצרכי הציבור החרדי.

בחירות לראשות העיר חרדים ניו יורק עיריית ניו יורק אריק אדאמס הרבי ממונקאטש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד