כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפוליטיקאים התקשו להאמין

ברגע האחרון: שומרי שבת בווירג'יניה יוכלו להצביע

מנהיגי המפלגה הרפובליקנית בווירג'יניה בעידוד בכירים, הפכו החלטה שמנעה מיהודים שומרי שבת להצביע לתפקיד מושל המדינה ושני מנויים נוספים ברחבי המדינה | לאחר לחץ של רבנים מקומיים ומנהיגים פוליטיים אישרו המחוקקים את ההצבעה המוקדמת עבר הדתיים

ברגע האחרון: שומרי שבת בווירג'יניה יוכלו להצביע
מצביע בקלפי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרפובליקנים בווירג'יניה יבחרו את המועמדים שלהם למושל, סגן מושל ויועץ משפטי כללי, ביום שבת ה-8 במאי.

בשבוע שעבר דחה הגוף השלטוני של המפלגה הרפובליקנית בווירג'יניה את בקשתם של ארבעה רבנים אורתודוקסים לאפשר לשומרי שבת להצביע בזמן אחר, כמו אנשי צבא פעילים שנמצאים מחוץ למדינה.

רוב אנשי המפלגה בווירג'יניה תמכו באפשרות לאפשר ליהודים אורתודוקסים להצביע בזמן אחר, אך האישור לא ניתן, מכיוון שלא היה לפחות 75% תמיכה של המחוקקים.

אך הוועד המרכזי של המדינה הצביע בפעם השנייה לאחר לחץ מצד רבנים, כשהפעם הצביעו פה אחד בעד, לאחר שיו"ר הוועדה הלאומית הרפובליקנית רונה מקדניאל עודדה אותם לעשות זאת ביום ראשון בלילה בישיבה סגורה שקיימה.

הרב דוד אשר מקהילת 'כנסת בית ישראל' בריצ'מונד, וירג'יניה, היה אחד מהרבנים שדחף לכך. הוא אמר בהצהרה לאתר HAMODIA כי "החלטת הרפובליקנים של וירג'יניה לאפשר לשומרי שבת להשתתף בבחירת המועמדים בכנס הייתה צעד חשוב מאוד עבור הקהילה היהודית בווירג'יניה. "התורה גדלה בווירג'יניה". וזו הפעם הראשונה שהמפלגה הרפובליקנית בווירג'ינה קיבלה בקשה כזו. בתחילה הם חשבו שמדובר בתמרון פוליטי, אבל הבינו שזה ענין דתי".

מספר מנהיגים פוליטיים מווירג'יניה אמרו כי לפעמים אנשים לא מאמינים לנו שאנחנו לא נוסעים בשבת או לא משתמשים בעט כדי לכתוב, לטענת קן ריד בכיר במפלגה, יהודי שומר תורה ומצוות, "היו מאבקים בין המפלגות חודשים רבים, אז חשבו שיש כאן תרגיל פוליטי, אך הם הבינו אחרי הסבר כי לא כך פני הדברים אלא שזה ענין דתי".

לאחר ההצבעה נקבע, כי "הבוחרים עם חובות דתיות" יורשו להצביע ביום שישי, 7 במאי, בין השעות 15:00 עד 18:00, אך חובה עליהם למלא טופס עד ה-4 במאי, ולהודיע ​​למפלגה כי הם מתכוונים להצביע באפשרות הזאת.

וירגיניה הצבעה בבחירות זכות הצבעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד