כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
על האף היהודי

המכללה פיטרה פרופסור יהודי שהתלונן על אנטישמיות

מכללת אורגון פיטרה פרופסור יהודי שהתלונן על אנטישמיות. מי שמואשם באמירות אנטישמיות הוא נשיא המכללה. הפרופסור היהודי וכמה מעמיתיו טענו כי הנשיא העיר הערות אנטישמיות בנוגע לאף היהודי ולשואה

המכללה פיטרה פרופסור יהודי שהתלונן על אנטישמיות
אילוסטרציה צילום: באדיבות המצלם

אוניברסיטת לינפילד, בית ספר לאומנויות באורגון, פיטר פרופסור יהודי שהאשים את נשיא המכללה בהערות אנטישמיות. דניאל פולק-פלזנר, פרופסור שלימד ספרות אנגלית, האשים את נשיא לינפילד מיילס דייוויס באמירות אנטישמיות מרובות בשנים האחרונות.

האנטישמיות, לדבריו, הייתה בחלקה תגובה חריפה לפולאק-פלזנר שדרש מבית הספר לעשות יותר כדי לטפל בבעיות שונות במקום, הפרופסור פולק-פלזנר, ודובר אוניברסיטת לינפילד אישרו שניהם בפני סוכנות הידיעות היהודית JTA, כי הוא פוטר אך לא הגיבו עוד בנושא.

פולק-פלזנר, שלימד בלינפילד למעלה מעשור, התפרסם לאחרונה בגלל טענותיו על אנטישמיות, מה שגרם לסיקור עיתונאים מקומי ולאומי. הוא ופרופסורים אחרים טענו כי דייוויס העיר הערות אנטישמיות בנוגע לאף היהודי ולשואה.

לינפילד, היא אוניברסיטה ליד פורטלנד בעלת כ-2,000 סטודנטים, כמעט ואין נוכחות יהודית מסודרת בקמפוס ורק קומץ סטודנטים וסגל יהודים. היא קשורה לכנסיות הבפטיסטיות האמריקאיות בארה"ב.

בשבועות האחרונים, הסניף המקומי של הליגה נגד השמצה ומועצת הרבנים באורגון פנו שניהם לבית הספר והביעו דאגה מההאשמות. מועצת הרבנים קראה להתפטרותם של דייוויס ויו"ר ההנהלה, דיוויד באקה, שגם אותו האשים פולק-פלזנר בהתבטאויות אנטישמיות. גם הפקולטה של המכללה לאמנויות ומדעים קראה לדייוויס ובאקה להתפטר, אך האוניברסיטה עמדה מאחורי דייויס ובאקה.

פרופסור אורגון אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד