ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מעדיף אירופאי

קים ג'ונג און הוציא להורג פקיד כי קנה ציוד סיני

בניסיון נואש להפעיל בית חולים ריק, פקיד בכיר במפלגה השלטת בצפון קוריאה הוצא להורג לאחר שניסה למלא את בית החולים הריק בציוד סיני, על פי הדיווחים קים ביקש במפורש שבית החולים ישתמש בציוד אירופאי

קים ג'ונג און הוציא להורג פקיד כי קנה ציוד סיני
קים ג'ונג און צילום: צילומסך

צפון קוריאה הוציאה להורג פקיד מפלגה לאחר שהתריס באומץ רב נגד ההוראה של הדיקטטור קים ג'ונג-און, ומילא את בית חולים הריק שנפתח למטופלים בציוד סיני.

כזכור, במרץ שנה שעברה הדיקטטור דרש לבנות את המבנה תוך קצת יותר מחצי שנה, אך המועד האחרון הגיע ובית החולים היה ריק מציוד רפואי, כך שעל רקע העובדה שהבניין המוגמר הוא בעצם מעטפה ריקה, חסרת ציוד רפואי בסיסי, לא היה ניתן לקיים פתיחה חגיגית ומפוארת לרגל הכניסה לבניין. 

לפקיד לא נותרה ברירה, ולמרות שהדיקטטור רצה שבית החולים יצטייד בציוד רפואי מאירופה, הוא קנה ציוד סיני שזמין יותר.

קים ג'ונג און, כנראה יודע כי ציוד תוצרת אירופה הוא איכותי יותר, לכן המפלגה הקציבה תקציב גדול לריהוט בית החולים בהתאם לרצונו. כך מציין ה"דיילי מייל" הבריטי.

אך גורמים רשמיים נאבקו בכדי להתגבר על הסנקציות האירופיות נגד צפון קוריאה, ובעקבות המגפה הם גם התקשו לייבא את הפריטים אפילו דרך מדינות שלישיות ניטרליות, כך שלא נותרה ברירה, והפקיד הביא ציוד סיני זול יותר שניתן לייבא ביתר קלות.

אך לא עבר זמן ופקיד המפלגה שילם את המחיר והוא הוצא להורג, לאחר שהפתרון התנגש עם חזונו של קים ג'ונג און. בעקבות המקרה, בכיר במשרד הבריאות פוטר גם הוא. כך דווח העיתון Daily NK של דרום קוריאה.

על פי הדיווח, קים ג'ונג-און זעם מאד כשגילה את הרכישה. האיש שנידון למוות, גבר כבן 50, היה סגן מנהל במשרד החוץ והאחראי על היבוא והיצוא, כך דיווח ה-Daily NK.

בית החולים אינו פרויקט הבנייה הגדול הראשון שנופל בצפון קוריאה. מלון ריוגיונג בפיונגיאנג, הידוע גם כמלון האבדון, היה אמור להסתיים עד שנת 1992, אך גורד השחקים בן 105 הקומות נותר ריק ובנייתו לא הושלמה עד היום.

קים ג'ונג-און צפון קוריאה הוצאה להורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד