ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

פינדרוס יצעד בראש מצעד החמורים

במקביל למצעד התועבה, שיצעד בירושלים, יצעד סגן ראש עיריית ירושלים בראש צעדת חמורים • צעדת המחאה זכתה לאישורו של הגרי"ש אלישיב שהודיע: חובה על כל אחד להשתתף במעמד המחאה

ילדים על חמור. תמונת אילוסטרציה
ילדים על חמור. תמונת אילוסטרציה

מחר (ה'), בשעות אחר הצהרים, יתקיים ברחובות ירושלים, מצעד התועבה.

הנציגים החרדיים החליטו לעשות מעשה, ובאותו זמן יקיימו בבנייני האומה את 'מצעד החמורים', כדי להמחיש את שאט הנפש מהתנהגות הקהילה הצועדת. יצויין, כי צעדת החמורים תתקיים באישורו של הגרי"ש אלישיב.

ביום א' הגיעו סגן ראש עיריית ירושלים, יצחק פינדרוס, ויו"ר הוועדה לפניות הציבור בכנסת, ח"כ אורי מקלב, אל ביתו של הגרי"ש אלישיב עם רעיון כיצד למחות מחאה שקטה נגד הציבור שיצעד מחר במצעד התועבה.

הרעיון היה - להוציא שורה ארוכה של חמורים ובעלי חיים שונים, נושאי שלטים על גביהם, וזאת כדי להמחיש כי הצועדים במצעד התועבה משוויצים כפי שבעלי חיים משוויצים.

הגרי"ש אישר את הרעיון וביקש מהשניים שיוציאו אותו אל הפועל. אלא שאז נתקלו מקלב ופינדרוס בסירוב של המשטרה. "זה מנוגד לחוק. מדובר בצער בעלי חיים", נמסר להם. השניים החליטו, לא לוותר ואמרו כי החמורים ובעלי החיים יהיו בובות.

בשעות האחרונות אישרה המשטרה את קיום 'מצעד החמורים', כשבראש הארגון עומדים פינדרוס ומקלב. וכך, מחר (ה') ייצאו בחורי ישיבות למחות נגד קיום מצעד התועבה בירושלים בדרך מקורית.

בתוך כך, גם קבוצה בעדה החרדית החליטה לקיים, במקביל למצעד, עצרת מחאה נגד קיום המצעד בעיר הקודש ירושלים. גם שם ישתתפו המונים שיבואו למחות.

הגרי"ש אלישיב הורה כי "חובה על כל אחד להשתתף במעמד המחאה על קדושת ירושלים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 36 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד