כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
להוטים להתקדם

נחשף: תאריך היעד של לפיד ובנט לחלוקת התיקים

לקראת סיום המנדט של נתניהו, ראשי 'ימינה' ו'יש עתיד' ממשיכים במגעים להרכבת קואליציה, ואף סיכמו כי יסגרו במוצאי שבת הקרובה את חלוקת משרדי הממשלה ביניהם ובין שאר מפלגות גוש השינוי | עדיין ישנם פערים

נחשף: תאריך היעד של לפיד ובנט לחלוקת התיקים
בנט ולפיד צילום: פלאש 90

פתרון לפלונטר הפוליטי? אתמול (רביעי) דווח כי יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד ויו"ר 'ימינה' נפתלי בנט סיכמו כי יגיעו להסכמות על חלוקת התיקים - בעוד פחות משלושה ימים.

על פי הדיווח ב'חדשות 13', השנים סיכמו כי ישבו וידונו על חלוקת התיקים במוצאי שבת הקרובה, זאת על רקע המגעים המתקדמים ופקיעת המנדט של ראש הממשלה נתניהו בעוד חמישה ימים.

כדי להצליח להגיע להבנות כבר במוצ"ש ולהציג רשימת דרישות נמוכה יותר, לפיד נועד עם יו"ר 'העבודה' מרב מיכאלי ויו"ר 'מרצ' ניצן הורביץ, ובנט נפגש ארוכות עם יו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער.

למרות המטרה של השנים לסכם את החלוקה עד למוצ"ש, ישנם עדיין פערים גדולים מבחינת התיקים ובכמה סוגיות נוספות, אשר עלולים לגרום לדחיית התאריך על ההסכמה.

בתוך כך אתמול פורסם ב'ישראל היום' הרכב הממשלה המסתמן בגוש השינוי, כאשר היא תחולק לשלושה גושים שונים, בה כל גוש יקבל 8 תפקידי שרים: גוש הימין - בנט וסער, גוש המרכז - ליברמן וגנץ וגוש השמאל - לפיד, מרצ והעבודה.

בממשלה, כך על פי הדיווח, יכהנו 23 שרים וראש הממשלה, וכל גוש כאמור יקבל שמונה תפקידים, כאשר תפקיד ראש הממשלה יהיה בחלק הראשון בגוש הימין, ובחלק השני יעבור לידי גוש השמאל.

אם וכאשר יצליחו להרכיב ממשלה, והיא תהיה על פי סדר החלוקה שפורסם כעת, מי שיהיו בעמדת הכרעה בכל הצעה שתעלה על שולחן הממשלה הם בני גנץ ואביגדור ליברמן שצפויים לכהן כשרי הביטחון והאוצר.

מבחינת החרדים מדובר בבעיה קשה שכן ליברמן יקבל כוח רב בכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה שיעלו לדיון בממשלה.

נפתלי בנט יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד