י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
נחוש להתקדם

ביידן על הסכם הגרעין: "האמצעי המעשי ביותר"

נשיא ארה"ב התייחס לאתגרי הביטחון עימם מתמודדת ארה"ב | ביידן הביע את דעתו על הסכם הגרעין האיראני: "אמצעי מעשי". על יציאת הכוחות האמריקניים מאפגניסטן: "עלינו להישאר ערניים" 

ביידן על הסכם הגרעין: "האמצעי המעשי ביותר"
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

הנשיא ביידן התייחס אתמול בקצרה למאמציו לחזור מחדש להסכם הגרעין האיראני, תוכנית שישראל מתנגדת לה בכל תוקף.

כזכור, טראמפ פרש מההסכם בשנת 2018 ואמר כי זה לא מספיק למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני. לעומת זאת, ביידן טוען כי ההסכם הוא האמצעי המעשי ביותר למניעת איראן גרעינית. ביידן הוסיף כי הוא מחויב להתייעץ מקרוב עם ישראל ובעלות ברית אזוריות אחרות בנוגע להסכם.

ביידן התייחס גם להחלטה לסיים את נוכחות הכוחות האמריקניים באפגניסטן לאחר 20 שנה, כאשר ארצות הברית נכנסה לראשונה למדינה כדי לרדוף אחר מחבלי אל-קאעידה האחראים להתקפות הטרור ב-11 לספטמבר 2001 בארצות הברית. "מי שנמצא בוועדות המודיעין, בוועדת קשרי חוץ, בוועדות הביטחון, יודע היטב, עלינו להישאר ערניים נגד האיומים על ארצות הברית מכל מקום שהם מגיעים. אל-קאעידה ודאעש נמצאים בתימן, סוריה, סומליה, במקומות אחרים באפריקה ובמזרח התיכון ומחוצה לה".

"סוכנויות הביון שלנו קבעו כי האיום הטרור הקטלני ביותר על המולדת כיום, זה טרור עליון לבן, גם אנחנו לא נתעלם מכך", על תוכניות הגרעין של איראן וצפון קוריאה המהוות איום חמור על ביטחון אמריקה וביטחון העולם אמר ביידן. "אנו הולכים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם בעלות בריתנו בכדי לטפל באיומים שמציבות שתי המדינות הללו באמצעות דיפלומטיה, כמו גם באמצעות הרתעה חמורה" הוא אמר.

ביידן התייחס גם למתקפה הקטלנית ב-6 בינואר על בנין הקפיטול על ידי פורעים מהימין הקיצוני שביקשו למנוע מהקונגרס לאשר את ביידן כנשיא. הוא כינה את המתקפה "המתקפה הגרועה ביותר על הדמוקרטיה שלנו מאז מלחמת האזרחים".

ג'ו ביידן איראן אפגניסטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד