י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
אחרי תהליך שיקומי ארוך

אברך חרדי שנפצע בפיגוע בבריסל הוכה באכזריות באשדוד

ברקע מעצר "תוקף החרדים" מאשדוד, מתברר כי אחד המותקפים הינו אברך חרדי אשר נפגע אנושות בפיגוע שנאה בבריסל לפני מספר שנים | חה"כ אייכלר במכתב לשר לביטחון פנים: "לפעול מיד למיגור התרחבות התופעה"

אברך חרדי שנפצע בפיגוע בבריסל הוכה באכזריות באשדוד
אילוסטרציה צילום: unsplash

בלילה שבין שלישי לרביעי השבוע, שוב הוכה באשדוד חרדי, והפעם אברך שנפצע בפיגוע בבריסל לפני כחמש שנים. התקיפה הצטרפה לשורה של מקרי תקיפה שאירעו בעיר בשבוע האחרון כנגד בעלי חזות חרדית.

בשל רצף האירועים פנה ח"כ הרב ישראל אייכלר אתמול במכתב לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה למצות את הדין עם הפורעים, ולמנוע את התרחבות התופעה.

 אייכלר בישק מהשר לביטחון פנים: "אבקשך לפעול מיד להכין את משטרת אשדוד לטפל בחומרה בכל גילוי של פשע שנאה בטרם תתרחב התופעה".

אייכלר כתב לשר אוחנה: "במקרה אחד שהתרחש אמש בשעות הלילה, הוכה צעיר חרדי שנפגע אנושות בפיגוע בבריסל במרץ 2016 ועבר תהליך שיקומי ארוך. התוקף שאל אותו "מה השעה"? ומיד אחר כך היכה אותו בחמת זעם בפניו ובראשו, הפיל אותו ארצה, וגרם לו להתעלף במקום".

ח"כ אייכלר מציין כי "מדובר בפשע שנאה, ותושבי העיר נאלצו להתארגן עצמאית ולהציב מארבים כדי ללכוד את הפורע. כל אירוע אלימות הוא מגונה ודורש התערבות משטרתית, על אחת כמה וכמה אירוע של פשע שנאה שעלול להפוך לתופעה בה הותר מגזר שלם על רקע אנטישמי, כפי שקורה כעת, אבקשך לפעול מיידית, להכין את משטרת אשדוד לטפל בחומרה בכל גילוי של פשע שנאה בטרם תתרחב התופעה, ולמצות את הדין עם האשמים בכל חומרת החוק", סיים.

יצוין כי החשוד בתקיפה נעצר בעקבות פעילות משטרתית, נחקר בתחנת המשטרה, והובא לדיון והארכת מעצר בבית המשפט. סגן רה"ע אשדוד, וינגרטן, ביקש להודות למשטרת ישראל על ששמה את המקרה בעדיפות גבוהה ועצרה כנראה את התוקף שזרע אימה ברחובות אשדוד ותקף עשרות תושבים. "נמתין לתוצאות החקירה כדי לעמוד על מניעיו ונפעל לעקור מן השורש תופעות מעין אלו".

ישראל אייכלר אשדוד בריסל תקיפת חרדי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד