ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המומחים מנתחים

איך ה'תופת' הגיעה להודו: ומדוע הגל השני מתרחש כעת

מבצע איטי של חיסונים, גרסאות שונות של וירוסים, התכנסויות המוניות ושאננות יצרו את הגל השני בהודו. בתי חולים משוועים לחמצן, אנשים מחכים לאמבולנסים שלא מגיעים לעולם, המשרפות של הגופות מלאות, ואנשים מאלתרים שריפות במגרשים כדי לשרוף את המתים

איך ה'תופת' הגיעה להודו: ומדוע הגל השני מתרחש כעת
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר גל ראשון מבוקר יחסית, הודו שוברת כעת שיאים עולמיים שליליים של הידבקויות יומיומיות, קרוב ל-400 אלף מקרים חדשים, ומספר המתים עבר את ה-200,000 עם כ-3000 מתים ביום.

למרות היותה אחת מיצרניות החיסונים הגדולות בעולם, להודו אין מספיק מלאי כדי לחסן אוכלוסייה משלה. הממשלה ספגה ביקורת על הפעלת החיסונים האיטית שלה, גרסאות הנגיף מועברות מהר ברחבי הודו. מלבד הגרסאות שנראו לראשונה בברזיל, דרום אפריקה ובריטניה, הודו מצאה גם מוטציה נוספת משל עצמה.

אתרי חדשות ברחבי העולם ובמיוחד בהודו, מציינים כי אנשים רבים בהודו החלו להיות שאננים, במיוחד מכיוון שהמדינה שמרה על מספר נדבקים נמוך במשך מספר חודשים.

"מה שראינו בהודו הוא בבירור תוצאה של אנשים רבים שמאכזבים ולא מקיימים את חובתם" אמר אודיא רג'מי, ראש אגף דרום אסיה של של הצלב האדום. "בשלב מסוים הגל הראשון היה כמעט בשליטה, ואנשים הפסיקו לאט לאט לשמור על אמצעים בסיסיים להצלת חיים, כמו לבישת מסכה" אמר. לטענתו מנהיגים פוליטיים ודתיים שהמעיטו בפומבי על חומרת המגפה והביאו לכינוסים המוניים, גרמו לכך.

למרות נחשול נגיף הקורונה הממשלה אפשרה למאות אלפי מאמינים הינדים להשתתף ב'קומבה מלה', האירוע הדתי הגדול ביותר במדינה. העולם לא עומד מנגד, ומדינות שונות הודיעו כי יעזרו להודו להתמודד עם המשבר. גרמניה, צרפת, האיחוד האירופי, בריטניה, ארה"ב, סעודיה ופקיסטן הבטיחו כולן סיוע, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחייב לשלוח חיסונים של אסטרה-זנקה, אך לא ציין מתי זה יקרה. ממשלת הודו הודיעה כי תפתח את מבצע החיסונים לכל המבוגרים ב-1 במאי.

בינתיים מרכזים קהילתיים וארגונים הומניטריים פועלים לספק מסכות ולהילחם במידע מוטעה. "מה שאנו עוסקים בו הוא כמות גדולה של היסוס לקחת את החיסונים, היסוס ללבוש מסכות ולשמור מרחק חברתי", אמר רג'מי לאתר DW.

הודו קורונה מוטציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד