כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
גילו סולידריות

המתיחות לשיא נוסף: רוסיה מגרשת 7 דיפלומטים של האיחוד האירופי

לאחר שגילו סולידריות עם צ'כיה, גירשה רוסיה את הדיפלומטים של מדינות סלובקיה, לטביה, ליטא ואסטוניה כצעד נקמה לאחר שהואשמה בריגול בצ'כיה | משרד החוץ של רוסיה הקציב ביום רביעי לשבעת הדיפלומטים שבוע לעזוב את שטחה

המתיחות לשיא נוסף: רוסיה מגרשת 7 דיפלומטים של האיחוד האירופי
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

רוסיה גירשה את הדיפלומטים מסלובקיה, לטביה, ליטא ואסטוניה כצעד נקמה לאחר שהיא הואשמה בריגול בצ'כיה, משרד החוץ של רוסיה נתן אתמול (רביעי) לשבעה דיפלומטים מסלובקיה, ליטא, לטביה ואסטוניה שבוע לעזוב את המדינה.

זהו מהלך נקמה של רוסיה לאחר שארבע המדינות הללו גירשו בשבוע שעבר בסך הכל שבעה דיפלומטים רוסים. הגירושים הם חלק ממשבר דיפלומטי הולך וגובר סביב האשמות ריגול שהועלו על ידי צ'כיה.

בשבוע שעבר הורתה צ'כיה לרוב אנשי הצוות הרוסי לעזוב את השגרירות בפראג לאחר שהאשימה את קציני המודיעין הרוסים כי הם עומדים מאחורי פיצוץ בשנת 2014 בתחנת תחמושת. סלובקיה, כמו גם הרפובליקות הסובייטיות לשעבר אסטוניה, לטביה וליטא, הורו אז לכמה דיפלומטים רוסים לעזוב את המדינות שלהן בסולידריות עם צ'כיה.

בהצהרה שפורסמה ביום רביעי, משרד החוץ הרוסי גינה את המהלך של סלובקיה ואמר כי זה "דיפלומטים עם סולידריות כוזבת". משרד החוץ הוסיף כי "פעולותיה של סלובקיה פוגעות ביחסי רוסיה-סלובקיה הידידותיים באופן מסורתי ובשיתוף פעולה דו-צדדי".

בהצהרה נפרדת, רוסיה אמרה כי ליטא, לטביה ואסטוניה "ממשיכות לנהל מסלול עוין גלוי כלפי מדינתנו, ובמקרה זה מסתתרות מאחורי פסאודו-סולידריות עם פעולותיה הבלתי ברורות של צ'כיה כלפי רוסיה". סוכנות הידיעות 'רויטרס' מדווחת, כי רומניה, גירשה ביום שני את בכיר בשגרירות הרוסית, אך עד כה לא ננקטו צעדים בתגובה שעשתה רוסיה נגד הדיפלומטים שלה.

רוסיה צ'כיה גירוש דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד