י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חלקם מחוסנים

עשרות מאומתים בישראל למוטציה ההודית

משרד הבריאות מדווח כי  בישראל זוהו 41 מקרים של הווריאנט ההודי | בנוסף, התגלו בשבוע האחרון באמצעות המערך הלאומי לריצוף עשרות נוספים שאומתו לווריאנטים שונים

עשרות מאומתים בישראל למוטציה ההודית
מתחם בדיקות בצפת צילום: דוד כהן, פלאש 90

המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות דיווח הבוקר (חמישי) כי בישראל זיהה המשרד 41 מקרים של וריאנט הודי, מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל.

מבין המאומתים ישנם 4 מחוסנים והשאר אינם מחוסנים. בנוסף בין המאומתים 5 ילדים מבתי ספר שונים בישראל ומשרד הבריאות מקדם עם פיקוד העורף דיגום נרחב בבתי הספר המעורבים.

במשרד הבריאות מדגישים כי עדיין אין מידע ברור ביחס לוריאנט ההודי והשלכותיו על מחוסנים ומחלימים.

בנוסף התגלו בשבוע האחרון באמצעות המערך הלאומי לריצוף: 8 מאומתים לוריאנט הדרום אפריקאי, 7 ניו יורקי, 2 קליפורני, 1 בריטי מזן נוסף ומאומת 1 לוריאנט מסנט פטרסבורג.

במשרד הבריאות מבהירים כי המשרד ימשיך לעדכן בממצאים נוספים ככל שיהיו. ומזכירים את ההמלצה לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.

עוד צויין בהודעת משרד הבריאות הבוקר כי תקנות טיוטת התקנות שהומלצו לממשלה למדיניות המחמירה למדינות בעלות סיכון גבוה, נמצאות בסבב אישורים במשרדי הממשלה הרלוונטיים טרם ההגשה לממשלה. התקנות יאסרו יציאת ישראלים (למעט חריגים) למדינות אלו. ישראלים החוזרים ממדינות אלו יהיו מחוייבים לבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. כמו כן, ככלל זרים לא ייכנסו לישראל מאותן מדינות. אלו שיאושרו באופן חריג ממדינות אלה ייכנסו לבידוד במלונית.

קורונה מוטציה משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד