ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
שעות להילולה הגדולה

תיעוד: עימותים ומעצרים בציון הרשב"י

כוחות משטרה גדולים מאבטחים הבוקר (חמישי) את העבודות להקמת גדרות בעזרת הנשים במתחם ציון הרשב"י | על רקע העבודות, חלק מהמתפללים החלו להתעמת עם השוטרים | שני חשודים נעצרו. אחד מהם, לפי עדי ראייה, הפר הסדר וקרא לעבר השוטרים 'נאצים'

תיעוד: עימותים ומעצרים בציון הרשב"י
מעצר במירון צילום: אהרון פישר

שעות ספורות לפתיחת אירועי הילולת רשב"י, מתפללים התעמתו עם שוטרים במתחם הציון במירון: לטענת עדי ראייה, נעשו ניסיונות להציב גדרות באזור עזרת הנשים, מה שהוביל לזעם מצד כמה מהמתפללים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נראים השוטרים מבצעים מעצר של צעיר שככל הנראה התעמת עם השוטרים ולפי עדויות צעק לעברם 'נאצים'. נכון לשעה זו השקט חזר למתחם הציון והמשטרה עודנה במקום בכוחות מתוגברים.

מהמשטרה נמסר: כלקח מהילולות קודמות בהן היה דוחק גדול במתחם הנשים שאף הביא לפינוי חלק מהמתפללות לטיפול רפואי מציל חיים, מבוצעים השנה שינויים בתנועת המתפללות במתחם שיאפשרו צמצום זמן השהיה במקום ותנועה זורמת תוך מניעת העומסים והדוחק ממנו סבלו המתפללות"

במשטרה קראו למתפללות "לגלות אחריות ולרבנים הנכבדים להנחות על צמצום השהות במתחם על מנת להבטיח את בטיחותן, ולאפשר לכל המתפללות הממתינות לעיתים אף שעות בכניסה - להיכנס, להתפלל ולצאת".

במהלך העימותים נעצרו והורחקו מתפללים שלטענת המשטרה הפריעו לעבודת השוטרים בהכנות במתחם הנשים.

"על החוגגים ומנהיגיהם לגלות אחריות ולמנוע הישנות מקרים מצערים מסוג זה המעכירים את האווירה באירוע כה חגיגי ושמח ועלולים להתפתח לסכנת חיים", נמסר מהמשטרה.

עימותים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד