י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרהורי הלב

געגועים לל"ג בעומר עם ר' בן ציון ז"ל - 'האבא של מירון'

בעוד בנו הבכור מנצח על המלאכה שהפקיד בידיו לרווחת עולי מירון. נתל'ע הולצמן מבטא את תחושות בני משפחתו וידידיו הרבים של ר' בן ציון קופרשטוק ז"ל שהלך לעולמו לפני קצת יותר משנה 

געגועים לל"ג בעומר עם ר' בן ציון ז"ל - 'האבא של מירון'
ר' בן ציון קופרשטוק בחצר הציון צילום: ח.ר

בן ציון נפש חיה / הרהורי הלב

ערב ל"ג בעומר, הלב מלא שמחה והתרגשות לקראת היום הגדול והנורא.

געגוע מציף כל לב ובציפייה דרוכה ממתינים לעת דמדומי חמה של יום ל"ב בעומר, עת אשר יום ל"ג בעומר יפציע וימלא את לבבנו.

מטבע הדברים, אנחנו מנסים להתעדכן ולשים לב לכל חידוש מרענן, להרגיש ולשאוף עוד קצת רב שימע'ן זיע"א.

ובכל עת שהמחשבה נתפסת על מירון, קופץ לעינינו תמונת החיסרון של ר' בן ציון זכר צדיק וקדוש לברכה, אחדים מתגעגעים ואחדים נרעדים מחסרונו.

אני הקטן בחזיוני רואה את ר' בנציון כאן, חסרונו הפיזי לא מורגש עת אני עוצם את עיני ונותן את ליבי לנוכחותו ולחתימת ידו על כל פיפס הכי קטן הקיים במירון.

ר' בנציון זצ"ל איתנו כאן!

בדרך המהדרין שפרץ, במרפסת הכוהנים שביסס, במדרגות שמיקם בצורה נוחה, בהצללה שפרס, בשתיה המחולקת לכל דכפין ובעוגה המוגשת לכל דצריך!

ובעוד הרבה שלעולם לא נדע!

דמעה של געגוע מתנקזת לי עת אני מציץ לחדר 12 ורוצה לשמוע את קולו הצרוד שואל בהתעניינות - נתל'ע וואס הערצאך? אך כל זה רק לרגע קט, כי מיד שוב אני שוב רואה שאמנם גופו אינו כאן אך ליבו ונפשו בכל חפץ ומתקן, הן אלו אשר בידיו החסונות הביא בפועל והן באלו אשר אחר פעולותיו נמשכו אחרים והביאו לטובת הכלל.

ליבי עולה על גדותיו עת אני רואה כמה זכויות זכין לו העולים מירונה בכל עת ובפרט ביומא דהילולא.

יש המתמקדים בחסרונו ואיך במשמרתו לא היה קורה כך או אחרת, אני הקטן רואה איך במשמרתו הנמשכת גם כעת ובדרכו שהנחיל, הוא מהסה בקולו הצרוד את אלו הנמשכים אל האין במקום להודות לבורא על היש!

כי כל הטוב היש במירון לזכותו של ר' בנציון נזקף!

הוא הגבר אשר הרהיב עוז בנפשו, ובטובו הרב פעל והפעיל למען הכלל, גם בשנים האחרונות עת אשר גופים שונים באו וביצעו - מוחו לא פסק מלפעול איך אפשר להוסיף עוד לכבוד התנא ולטובת הכלל.

ר' בנציון איתנו כאן היום, כי ברוחו ובידו הגדולה תרתי משמע זיכה רבים ומזכה רבים לעלות בקדושה ובנוחות להילולת התנא האלוקי.

בל ניתן את ליבנו למלך זקן וכסיל - זה יצר הרע, המנסה בכל דרך להטות לבבנו לחסרונו הפיזי, ניתן בכל כוח את ליבנו לרוחו וטביעת ידו הנמצאת על כל הטוב הנמצא בציון התנא זיע"א.

ר' בנציון זצ"ל, במקום מנוחתך שם בגן עדן בצילא דמהימנותא בהיכלא דרשב"י זיע"א, פעל נא יותר מכפי יכולתך לזירוז הגאולה ולתחית המתים בביאת גואל צדק במהרה בימינו, אכי"ר.

בדמעות מעורבות,
ננס מול ענק שכזה / נָתַלֶ'ע הולצמן.

בן ציון קופרשטוק ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד