י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"המולדת היהודית מאוימת"

פומפאו במתקפה על ג'ון קרי: "תדרך את איראן על פעולות ישראל"

שר החוץ לשעבר מממשל טראמפ תוקף את שר החוץ לשעבר ג'ון קרי בעקבות הדלפת ההקלטה של שר החוץ האיראני זריף שמודה כי קרי העביר לו מידע על תקיפות ישראל. "המולדת היהודית מאוימת, אם נעניק לאיראנים כסף, זה יחליש גם את הביטחון האמריקני"

פומפאו במתקפה על ג'ון קרי: "תדרך את איראן על פעולות ישראל"
מייק פומפאו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

שר החוץ לשעבר מייק פומפאו התראיין ל"פוקס ניוז" בעקבות דבריו של שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף בנוגע למעשיו של ג'ון קרי בתקופת כהונתו כשר החוץ של אובמה בהקלטה שהודלפה לאחרונה. זריף אמר כי הוא "נדהם" כשקרי סיפר לו על פעולות חשאיות של ישראל נגד מטרות איראניות בסוריה.

"נראה כי הקלטה זו אישרה את מה שכבר האמנו, כי בזמן שתדרכתי את הנשיא טראמפ, קרי תדרך את זריף על מודיעין שקשור למבצעים ישראליים", אמר פומפאו בזעם.

"אני מקווה שזה לא נכון. ג'ון קרי צריך צריך לדבר עם העם האמריקני ולהסביר להם מדוע הוא נפגש עם זריף ועל מה הם דיברו, אנחנו יודעים שהוא עשה את זה, הוא הודה בכך". פומפאו אמר כי הוא מאמין שקרי אמר לזריף להימנע מניהול משא ומתן עם צוות הנשיא טראמפ מכיוון שהלחץ האמריקני יסתיים כאשר [הדמוקרטים] ינצחו בבחירות.

"אז לקרי יש הרבה מאוד הסברים לתת", טען פומפאו. "אין שום סיבה לחשוב שההערות האלה שזריף אמר היו שגויות, הן נאמרו באופן פרטי והוא לא חשב שייצאו. הוא הופתע באמת מכך שלא ידע על הפעולות הישראליות האלה עד ששר החוץ קרי סיפר לו עליהן".

כשנשאל פומפאו מדוע ביידן, קמלה האריס וקרי ירצו לחדש את ההסכם עם איראן ולתת מיליארדי דולרים לאייתולות האיראניות מבלי לקבל דבר בתמורה, הוא השיב: "המולדת היהודית מאוימת, אם נעניק לאיראנים כסף, זה יחליש גם את הביטחון האמריקני".

עוד אמר פומפאו: "במשך כל חיי אני לא אבין מדוע הם יתנו לאיראנים משהו בתמורה לכמעט כלום, רק כדי לומר שהם עשו את ההסכם הזה, זו תהיה טעות גדולה וזה מסכן את האמריקנים".

ג'ון קרי איראן מוחמד זריף מייק פומפאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד