כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"ההבדל בין ימין לביביזם"

הליכודניק צווח על בכיר 'הציונות הדתית' • צפו

בעקבות התנגדותם להיכנס לממשלה שנשענת על 'רע"מ', חבר מרכז הליכוד שלומי וקנין התעמת עם חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית', וטען: "אתם הנזק הכי גדול למדינת ישראל" | ברשתות החברתיות תקפו את וקנין: "ההבדל בין אידיאולוגיה לכת"

הליכודניק צווח על בכיר 'הציונות הדתית' • צפו
שמחה רוטמן עם סמוטריץ' צילום: יח"צ

על רקע ימי המנדט האחרונים של נתניהו, היום (חמישי) התעמת חבר מרכז 'ליכוד' שלומי וקנין עם חבר הכנסת שמחה רוטמן מ'הציונות הדתית', והאשים אותו ואת הציונות הדתית בהריסת המדינה.

"מאז קום המדינה ועד היום מי שהפיל ממשלת ימין זה הימין", טען ועקנין בראיון ל'ynet' והמשיך, "מי שהפיל את ממשלות הימין זה אתם, הציונות הדתית לדורותיהם".

"אני מצטער שבחרתי בכם. זו פעם שלישית שבחרתי בכם. אתם בונים התנחלויות והורסים את מדינת ישראל. אתם הורסים את הליכוד", הוסיף.

תומך נתניהו נימק את הצבעתו לסמוטריץ': "בחרתי בכם כי ראש הממשלה שלי רצה להרים אתכם מעל אחוז החסימה. אתם הנזק הכי גדול למדינת ישראל ואנחנו נבוא אתכם חשבון".

"מיום שקמתם פירקתם את המדינה ופירקתם את הליכוד", האשים שלומי והמשיך, "חשבתי שתבואו ותרתמו איתנו ונשארתם אותם בוגדנים. אתה ממשיכו של חנן פורת שהורדתם את נתניהו ב-99 והיום אתם תורידו ממשלת שמאל".

"כשיפנו אתכם מהיישובים, אני אומר לך שמחה רוטמן, כשיפנו אתכם מהיישובים אני הולך ללמוד גיטרה ולשמוח עם ישראל שיזרקו אתכם לכל הרוחות", אמר.

רוטמן מיהר להשיב וללגלג: "כמו שראינו, איש הימין מאוד ישמח לנגן בגיטרה בזמן פינוי ישובים וכמובן גם הצביע לנו למרות היותו חבר מרכז ליכוד. אם אתם כבר בדרך, אולי תקראו ללימור לבנת, שמעתי שבאחרונה היא עזבה את שוב את הליכוד".

יו"ר 'הציונות הדתית' בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה: "‏אין לי ספק שהמתלהם שהוצג היום כחבר מרכז ליכוד, תקף את ההתיישבות והמתיישבים, ואיים בטיפשות לשמוח בפינוי ישובים חלילה, לא מייצג את הרוב המוחלט של הליכודניקים, שהם אחים".

"ואנשים אידיאליסטים ואוהבי הארץ מצד עצמם ולא כי הם עושים טובה למישהו. מפעל ההתיישבות הוא לא של המתיישבים, ותמיכה ‏בו היא מעשה ציוני ולא טובה אישית או ציבורית", הוסיף

"המתיישבים הם שליחי עם ישראל כולו והמחנה הלאומי ליישב את הארץ ולפתח אותה", טען והמשיך, "הגירוש, לדוגמא, היה אסון למדינה ולציונות ואף אחד עשה טובה למתיישבי גוש קטיף כשהוא התגייס למאבק נגדו".

עוד כתב יו"ר הציונות הדתית: "כוחנו באחדותנו! נישאר מאוחדים, נכבד אחד את השני גם כשיש מחלוקות, ונמשיך בע"ה לקדם את מדינת ישראל לאור ערכי עם ישראל וארץ ישראל ותורת ישראל".

ברשתות החברתיות, נדהמו מהאמירות של וקנין: ‏"שלומי וקנין קצת היסטרי, צריך להגיד", טענה העיתונאית טל שניידר והמשיכה, "לא מאמינה לדברים שהוא אומר והוא גם מן המעריצים הגדולים והמוחלטים ביותר של נתניהו, כך שהכל זה מן הזווית הזו, של הערצה אישית".

הכתב הצבאי והסרוג של 'כאן 11' רועי שרון, צייץ: ‏"כשיפנו אתכם מהיישובים אני הולך ללמוד גיטרה ולשמוח עם עם ישראל'. המשבר הפוליטי הזה מחדד יותר מאי פעם את ההבדל העצום בין ימין לביביזם".

"‏‏החרדים והליכודניקים לא הפכו לשמאלנים, אבל כדאי לשים לב לקלות שבה הם מוכנים לתקוף את פרויקט ההתנחלויות שנציגיו הפכו פתאום ליריבים לרגע", כתב מנכ"ל 'שוברים שתיקה' אבנר גבריהו.

הוא הוסיף: "אין להם בעיה לאיים בחרם על מוצרי התנחלויות ולהאשים אותם בהרס המדינה. הזדמנות טובה למרכז-שמאל להיזכר שמאבק פוליטי לא מנהלים בפחדנות".

"‏עצוב. אני מאמין שרוב הליכודניקים מתנערים מדבריו", טען מנכ"ל 'הציונות הדתית' יהודה ולד והמשיך, "נאמנים לאידיאולוגיה ולערכי הימין וגם מעריכים ושמחים שהציונות הדתית מונעת הקמת ממשלה עם תומכי טרור ופועלת ללא הפסקה להקמת ממשלת ימין אמיתית".

העיתונאי עקיבא נוביק צייץ: ‏"ההבדל בין אידאולוגיה לכת", ותנועת המחאה בבלפור 'קומי אורי' כתבה: ‏"מי שהולך לישון עם כלבים – שלא יתפלא אם יתעורר עם פרעושים. וגם: בהצלחה לשני הצדדים".

חבר הכנסת יאיר גולן, בכיר 'מרצ', כתב: ‏"מי ידע שבליכוד יש תא של מרצ? וברצינות, גם בליכוד הבינו שהציונות הדתית גוררת אותנו לחזון משיחי הרסני של סיפוח מיליוני פלסטינים".

"חבר מרכז הליכוד מהדהד את מה שכבר אמרו ואומרים אהוד אולמרט, ציפי ליבני, דן מרידור ועוד אנשי ליכוד בכירים וטובים", הוסיף גולן.

שמחה רוטמן הציונות הדתית הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד