י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הטיסה נדחתה ל-15:00: 50 חרדים 'נתקעו' בצרפת

טיסת 'סאן דור' מצרפת לישראל, שהיתה אמורה להמריא ב-6 בבוקר - תמריא רק ב-3 אחר-הצהרים • 110 הצהירו: שומרים שבת, מבקשים חלופות • רוב הנוסעים עזבו את הנמל • 9 נוסעים יגיעו עם אל-על

נוסעים בשדה תעופה. צילום: אילוסטרציה
נוסעים בשדה תעופה. צילום: אילוסטרציה

זה קורה שוב: טיסה 2u5290 של חברת 'סאן דור' מצרפת לישראל, שהיתה אמורה להמריא בשעה שש בבוקר - נדחתה, ולפי התיכנון היא תמריא רק בשעה שלוש אחר הצהרים.

לכתב 'בחדרי חרדים' נודע, כי עם הגעת הנוסעים לשדה התעופה בפריז, הכריזה אחת הדיילות כי שומרי שבת יתרכזו בצד אחד, בעוד מי שאינו שומר שבת - בצד שני. 110 נוסעים - ביניהם 50 חרדים - הצהירו כי הינם שומרי שבת. לאחר מכן הכריזו אנשי החברה, כי מי שאינו רוצה להמריא בשעה 15:00 יוכל לטוס עם החברה רק בעוד שבועיים, ב-15 לאוגוסט.

מנכ"ל חברת סנדו הודיע לנוסעים כי לפנים משורת הדין, הוא מוכן להחזיר לנוסעים את דמי טיסת החזור לישראל, בתנאי שיסתדרו לבד ולא יבואו בכל טענה כלפי חברת התעופה. אחד הנוסעים, שהיה חייב להגיע לישראל כבר היום, ובכל מחיר, יצא לגרמניה ושילם 1400 יורו - טיסה שעולה בדרך כלל 600 יורו - רק כדי שיוכל לנחות בישראל בזמן.

רוב הנוסעים שומרי השבת עזבו את שדה התעופה, וחזרו לאכסניה/בית.

הרב יוחנן חיות מרשות שדות התעופה בישראל הצליח לסדר לתשעה אנשים שחייבים לחזור ארצה מיידית - לעלות על טיסת אל על שתמריא בשעה 11.30 בבוקר. במקביל התערבו בפרשה הח"כים ליצמן וגפני, המנסים למצוא פיתרונות טיסה עבור יתר הנוסעים החרדים ושומרי השבת.

כזכור, לפני שלושה שבועות, נחתו 40 חרדים בליל שבת, לאחר שעלו לטיסת שכר (צ'רטר) בשדה-התעופה בגרמניה, כשהם מתכננים לנחות בישראל לקראת השעה 16:00 בצהריים, 3 וחצי שעות טרם כניסת השבת.

אלא שתקלה בלתי-צפוייה במטוס, גרמה לשיבוש. טכנאי שבדק את המטוס בשדה התעופה לפני ההמראה, גילה כי ישנה בעיה בגלגל המטוס והדבר גרם לעיכוב של מספר שעות.

הנוסעים החרדים הבינו שהם עלולים לנחות בשבת בישראל וביקשו לרדת מהמטוס. אלא שהמטוס היה כבר סגור ולא הייתה אפשרות לרדת ממנו.

החברה, שגילתה רגישות לנוסעים שומרי התורה והמצוות, פנתה לרשות שדות התעופה בישראל, וביקשה עזרה. ברשות שדות התעופה פנו לבית-חב"ד בנתב"ג וביקשו סיוע.

אחד ממנהלי בית-חב"ד שקיבל את הפנייה - צלצל בדחיפות לחברת "קייטרינג ריבקין" בכפר-חב"ד ובירר האם נשארו מנות לשבת. היה זה לקראת השעה 17:00 בצהריים.

"סיימנו למכור את כל המאכלים בשעה 15:00", השיב בנימין ריבקין, מבעלי הקייטרינג. אבל כחסיד חב"ד, הוא גילה תושייה רבה לסייע לנוסעים.

בתוך שעה, הוא הצליח לבשל, בעזרת צוות הקייטרינג, 40 מנות לשבת, שכללו סלטים, שניצלים ועוד מטעמים. הוא צירף חלות ריחניות ובקבוקי יין והמשלוח יצא לדרך.

שני חסידים מכפר-חב"ד יצאו בשעה 18:15 מכפר-חב"ד לנתב"ג והורידו את הציוד בבית-הכנסת הממוקם בכניסה לשדה-התעופה.

הנוסעים נחתו בקבלת שבת והמנות מכפר-חב"ד המתינו להם. לצערם, הם בילו את השבת במתחם שדה-התעופה, כשהם מתענגים על המאכלים שהוכנו עבורם במהירות שיא.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד