כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
החשש ממזימת מאי

הדרישה של 'ימינה' שעלולה לטרוף את הקלפים

הערב מדווח כי בימינה מציגים דרישה במו"מ מול מחנה השינוי והיא לקבל עבור איילת שקד את תיק המשפטים. הפרשן עמית סגל מסביר כי הדרישה הזו בעייתית בשני אופנים | בגוש השמאל מנגד, חוששים מ'מזימת מאי'

הדרישה של 'ימינה' שעלולה לטרוף את הקלפים
נפתלי בנט בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כשברקע נשמעות מנגינות שמספרות על ממשלת שינוי שמתהווה ומגיעה לישירות האחרונה, צפים חילוקי הדעות שלעת עתה מתמקדים בעיקר בחלוקת התיקים.

הערב מדווח עמית סגל כי ב'ימינה' מתעקשים לקבל לידם את תיק המשפטים עבור איילת שקד, תיק שלעת עתה מיועד לגדעון סער. סגל טוען כי ההתעקשות של ימינה על תיק המשפטים תוקעת את המו"מ בשני אופנים. 

א. מיכאלי והורביץ לא מוכנים שהתיק יהיה בידי שקד לאור ניסיונם מכהונתה של שקד במשרד בעבר.

ב. אם סער לא יקבל את המשפטים הוא יאלץ לדרוש את האוצר או הביטחון מה שיוביל לבעיה מול ליברמן וגנץ.

עוד מדווח סגל כי המו"מ לממשלת בנט-לפיד מתנהל בעצלתיים ולדבריו ההערכות הן שהוא לא יושלם עד תום המנדט של בנימין נתניהו ביום שלישי הקרוב.

סגל מסביר כי בימינה יש רצון לסגור עניינים כמה שיותר מהר כדי לחסוך את הביקורת הציבורית מימין על ההליכה שלהם עם השמאל והערבים. 

מזימת מאי

סגל מדווח כי בגוש השינוי חוששים ממזימה חדשה אותה הם מכנים 'מזימת מאי' והיא מכוונת לשבוע הבא ביום שלישי. החשש הוא שבנט והליכוד יסגרו עסקה לפיה כדי לבלום את הניסיונות של לפיד להקים ממשלה, בליכוד ימליצו על בנט לקבלת המנדט להרכבת הממשלה ויבטיחו לו שאם תקום ממשלה הוא יהיה ראשון ברוטציה, וכך למעשה יבלמו את לפיד, ישתלטו חזרה על הוועדה המסדרת ויוכלו לבלום חקיקה פרסונלית נגד נתניהו ולקדם 'בחירה ישירה'.

בליכוד ובימינה אמרו בתגובה כי דבר זה לא עומד כרגע על הפרק.

יאיר לפיד נפתלי בנט איילת שקד גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד