כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
רוצים להשאיר פתח

ליברמן ולפיד דורשים חקיקה אנטי-חרדית; בנט מתנגד

לקראת פקיעת המנדט של נתניהו, הערב דווח כי ראשי 'יש עתיד' ו'ישראל ביתנו' דורשים בשיחות המשא ומתן קיצוצים וחוק גיוס חדש - אך ב'ימינה' מתנגדים לכך | הסיבה: במפלגתו של בנט רוצים להשאיר פתח להצטרפות למפלגות החרדיות

ליברמן ולפיד דורשים חקיקה אנטי-חרדית; בנט מתנגד
אביגדור ליברמן ויאיר לפיד צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פיצוץ במו"מ? הערב (חמישי) דווח כי יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן ויו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד מתכוונים להעביר בממשלה שתוקם חוקים אנטי-חרדים, אך בנט מתנגד.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', ליברמן ולפיד דורשים קיצוץ בתקציב הישיבות, קיצוץ בקצבאות הילדים וחוק גיוס חדש אשר במסגרתו יתגייסו יותר חרדים לצבא. מנגד, הנציגים של 'ימינה' מנגדים לכך.

הסיבה שמפלגתו של בנט מתנגדת, כך דווח, הוא שב'ימינה' רוצים להשאיר פתח לאפשרות שבו המפלגות החרדיות יצטרפו לממשלה, ובמידה ויעברו החוקים, הסיכויים לכך קלושים.

אתמול דווח על הרכב הממשלה המסתמן, ולפיו הממשלה תחולק לשלושה גושים שונים, כאשר כל אחד יקבל 8 תפקידי שרים: גוש הימין - בנט וסער, גוש המרכז - ליברמן וגנץ וגוש השמאל - לפיד, מרצ והעבודה.

בממשלה, כך על פי הדיווח, יכהנו 23 שרים וראש הממשלה, וכל גוש כאמור יקבל שמונה תפקידים, כאשר תפקיד ראש הממשלה יהיה בחלק הראשון בגוש הימין, ובחלק השני יעבור לידי גוש השמאל.

אם וכאשר יצליחו להרכיב ממשלה, והיא תהיה על פי סדר החלוקה שפורסם כעת, מי שיהיו בעמדת הכרעה בכל הצעה שתעלה על שולחן הממשלה הם בני גנץ ואביגדור ליברמן שצפויים לכהן כשרי הביטחון והאוצר.

מוקדם יותר דווח ב'ערוץ 7' כי יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט ויו"ר 'תקווה חדשה' גדעון סער דורשים ארבעה תיקים, בנוסף תפקיד ראש הממשלה שבו יכהן בחלק הראשון נפתלי בנט.

על פי הדיווח ב'ערוץ 7', בנט וסער דרשו את תיקי החינוך, משפטים, פנים ודתות - כאשר שני המשרדים האחרונים מוחזקים ברגעים אלו על ידי ראשי ש"ס, אריה דרעי ויעקב אביטן.

אביגדור ליברמן יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד